Willkommen am Kakteenfenster.
Welcome to cactus window. 
Diese Seite beschreibt meine Versuche an zwei Fenstern meiner Wohnung Kakteen zu halten. Nicht weil es der beste Ort für das gedeihen ist, sondern in Ermangelung besserer Möglichkeiten. Trotz einiger Rückschläge ist dieser Versuch bis heute gelungen.
Viele Pflanzen blühen prächtig und lassen sich auch durch ihre Samen vermehren. Ich möchte allen Mut machen die glauben eine Haltung dieser Pflanzen sei in Ihrer Wohnung nicht möglich.
This side describes my trying to grow cactaceae on two windows of my flat.It´s not because it´s the best place to do. It´s why I have no other chance. In spite of some difficulties the trying was successful until today.Many plants are flowering great and the number of seeds are growing. Iwant to encourage all the people that do believe its impossible to grow this plants in there apartments.
You can read the whole contents in English. For a better orientation I use BLUE letters for the English text for the whole Homepage. English is not my first language. So if I made some bad mistakes please tell me.
Martin
e-Mail: cactus_window@yahoo.de
|