ZZman's kennel
Mirja Poimala-Karppinen

Harrastukseni ja työni kulkevat nykyään käsi kädessä, sillä työskentelen eläintarvikeliikkeessä myyjänä. Perheeseeni kuuluu myös aviomieheni Timo, sekä chihuahuat. Aluksi meillä oli vain pitkäkarvaisia, mutta tällä hetkellä löytyy myös yksi lyhytkarvainen (Fin Ch Misty Meadow's Latin Lover) chihu.

Tutustuin rotuun samalla kun törmäsin vanhaan koulukaveriini Kajaanissa. Hänellä oli pitkäkarvainen, pieni mutta pippurinen black & tan, chihu-uros, johon ihastuin heti. Samalta kasvattajalta ostin ensimmäisen pitkäkarvaisen chihuahuan (Fin Ch Elnan Shereda) vuonna 1990. Nyt Serena on jo 9-vuotias, mutta yhä erittäin hyvässä kunnossa. Vuonna 1993 sain kennelnimen ZZman's. Se tulee toisesta koirastamme (Fin Ch) Misty Meadow's Jazzmanista  sekä yhtyeestä ZZ Top. Samana vuonna syntyi ensimmäinen pentue.

Kasvatan pentueita harvakseltaan ensisijaisesti omaan tarpeeseen, valitettavasti kaikkia ei voi kuitenkaan itse pitää. Onnekseni olen löytänyt hyvät ja rakastavat kodit myydyille/sijoitetuille kasvateilleni. Suuri kiitos siitä heille.

Olen käynyt kasvattajan perus- ja jatkokurssin. Kennelliiton jäsenyyden lisäksi kuulun Chihuahua ry:hyn, Ruotsin Chihuahua Cirkeln'iin, Italian Club Cani Compagnia'aan, Suonenjoen palvelus- ja seurakoiraharrastajiin sekä Agility harrastuksen myötä Riihimäen Kennelkerhoon.
Tavoitteenani on terve, hyväluonteinen ja rotutyypillinen chihuahua.

Takaisin Kasvattajia-sivulle