Little Step's kennel
Saija Mustonen

Little Step's on pieni kotikennel, jossa kaikki koirat elävät yhdessä perheen kanssa.
Perheesemme kuuluu minun lisäkseni avomieheni Juha, lapsemme Linda, Juuli ja Joonas sekä muutama chihuahua, englanninspringerspaniel ja bordercollie.
Koirat ovatkin koko perheemme harrastus näyttelyiden, kasvattamisen, metsästyksen, agilityn ja tokon myötä.
Kotona pidämme vakituisesti vain rajallisen määrän koiria, jotta pystymme huomioimaan jokaisen omana yksilönä.
Olenkin sijoittanut joitakin chihuahua narttuja voidakseni kasvattaa tätä minulle rakasta rotua.

Ensimmäinen chihuahua, kovan etsinnän tuloksena, tuli meille vuonna 1989. Hän oli pk uros Pikkutassun Xiro "Kero", joka saavutti myöhemmin Fin Mva:n arvon.
Vuonna 1992 Keron kaveriksi tuli lk uros Misty Meadow's Joe Kidd "Kid", josta myös tuli Fin Mva ja V-94.
Juuri Kidin kasvattajan (Tuula Lehtinen-Cochetti) innoittamana aloitimme näyttelytouhut.

Ensimmäinen pentue syntyi vuonna 1994 pikkuiselle Pillerille (Donnacoan Iza Scorpion), isänä Fin&S Mva Misty Meadow's Snow Saxophone. Itselleni en kuitenkaan jättänyt Pilleriltä yhtään pentua.
Kantanarttuna pidänkin Fin Mva Misty Meadow's CanCan'iä "Hani". Kaikki jalostukseen käyttämäni omat kasvattini ovat juuri Hanin jälkeläisiä.
Pyrin käyttämään jalostukseen mahdollisemman terveitä, hyväsukuisia koiria ja olenkin kiitollinen kullanarvoisista neuvoista ja tuesta, joita olen saanut kokeneemmilta kasvattajilta.

Vain muutama kasvattini on käynyt näyttelyissä vaihtelevalla menestyksellä. Suurinosa pennuista on mennyt lemmikeiksi koteihin joita ei näyttelytouhut kiinnosta. Tärkeintähän on paras mahdollinen, rakastava koti.

Tavoitteena on kasvattaa terveitä, reippaita ja rodunomaisia chihuahuaoita, joita on ilo omistaa!

Enemmän tietoa meistä ja koiristamme löydät kotisivuiltamme:
http://personal.inet.fi/koti/littlesteps

Takaisin Kasvattajia-sivulle