Misty Meadow’s kennel
Tuula Lehtinen-Cochetti


Aloitin chihuahuoiden kasvattamisen vuonna 1984, kun ensimmäinen chihuahuani sai pentuja. Olin jo opiskellut paljon kasvattamisesta ja chihuahuoiden sukutauluista, mutta täytyy tunnustaa, etta oli tuuria, kun ensimmainen pentue koostui kahdesta nartusta, joista kummastakin tuli valioita.
Nartusta, jonka jätin kotiin, FIN & S MVA Misty Meadow’s First Fiancéesta, voisi sanoa, etta se oli kantanarttuni.
Sitten ostin uroksen, Multi Ch Apocodeodar Billy Bragin, ja nartun, FIN MVA Apocodeodar Heavenly Musicin, Englannista Bill & Sylvia Stevensoneilta (Apocodeodar kennel). Heille olen kiitollisuuden velassa, silla sain sita tyyppia, jota edelleen arvostan ja pyrin jatkamaan.
Näilla kolmella ihastuttavalla chihuahualla ja joillain ulkopuolisilla astutuksilla loin perustan omalle “linjalleni”. Sen jälkeen olen ostanut “uutta verta” ulkomailta Yeosinga- ja Widogi-kenneleista Englannista. Olen tehnyt myos menestyksekästa yhteistyötä toisten ulkomaisten kasvattajien kanssa lainaamalla toinen toisillemme uroksia: Tiddy’s ja Ohlala. Unohtamatta lukuisia suomalaisia kasvattajia, joiden kanssa on ollut yhteistyötä!

Olen saanut tunnustusta Suomen Kennelliitolta kasvatustyölleni saaden arvostetun Vuolasvirta-palkinnon!
Olen kasvattanut monia kymmeniä valioita, mutta olen myos iloinen kasvatustyöni antamista hedelmistä toisille kasvattajille. Urokseni ovat jättäneet lukuisia valioita myos toisille kasvattajille, sekä toisille kasvattajille myymäni narttupennut ovat lunastaneet paikkansa arvostettuina siitoskoirina. Chihuahuoitani on ympari maailmaa!!

Vuosi 1996 oli minulla suurien muutosten vuosi. Menin naimisiin ja muutin Italiaan. Mieheeni, Francesco Cochettiin, tietysti tutustuin koiranäyttelyssaä silla han on myos “koiraihmisiä”.
Francesco on syntynyt “koiraperheeseen”, silla hänen isansa oli nayttelytuomari (lähes allrounder) ja äiti kasvatti kääpiövillakoiria. Olin onnekas, kun Francesco rakastui myos Chihuahuoihin!!! Itseasiassa nyt Francesco on kasvattanut joitain pentueita kennelnimellään “di San Gimignano” ja on Italian Kaapiökoirayhdistyksen Chihuahua-jaoksen puheenjohtaja. Han on myos tuomari (lahes koko 9. ryhmä) ja sanomattakin selvää on, että han rakastaa arvostella chihuahuoita!

Vuonna 1997 syntyi tyttäremme Sofia, joka on jo suurena apuna (?) koirien hoidossa.

Kasvatan rakkaudesta chihuahuoihin. Jokaisella tekemallani pentueella pyrin parantamaan rotua. Päinvastoin kun huhut kertovat, meilla on noin 25 chihuahua kotona. Tämän määrän katson tarpeelliseksi ylläpitämään tyyppiä ja linjaa jota vaalin. Koiramme nauttivat Italian auringosta suurella pihallamme ja terasseillamme maaseudulla puhtaassa ilmassa, sekä saavat runsaasti huomiota osakseen!!!

Lisää tietoa englanniksi kotisivuiltani osoitteesta:
http://web.tiscalinet.it/chihuahua

Takaisin Kasvattajia-sivulle