Tervetuloa optimistx:n kotisivuille

Kiva kun löysit tänne! Tässä vertauskuvallinen tervetulotoivotus, vuodelta 1990:

Tervetuliaissuukko (v. 1990)

Oletkohan yhtä iloisen hämmästynyt kuin kuvassa 5-vuotias kaunotar pikkuveljensä suukosta ... :)

Näiltä sivuilta saat tietoja minusta, nimimerkki optimistxista, nimettömästi siten, ettei kummankaan meistä tarvitse nyt paljastaa henkilöllisyyttämme. Voimme siis ilman turhia pelkoja ja paineita tutustua toisiimme tällä tavoin, sähköpostin välityksellä ja tekemieni vuorovaikutteisten ohjelmistojen avulla. Voit ladata viimeisimmät ohjelmistot tästä. Ennen lataamista on Sinun hyvä kuitenkin lukea ainakin tämä etusivu. Tätä kirjoitettaessa nyt on käytettävissä testiversiona

Ohjelmat edellyttävät Microsoft Windows 95, 98, 2000, NT tai uudempaa käyttöjärjestelmää koneessasi.

Kun lataat ohjelmia internetistä, niin voit saada ohjelmien mukana viruksia, tai muita katalia ohjelmanpalasia, jotka saattavat tehdä yllättäviä, vahingollisia asioita. (esimerkkejä: salassa soittelu maksullisiin numeroihin, luottamuksellisten tietojen vakoilu, sisältöjen väärennys).

Näiltä sivuilta voit tutustua taustaani monin tavoin jopa epätavallisen intiimisti. Siten voit paremmin päättää, kuinka suuri riski on mm siitä, jos lataat tekemiäni ohjelmia suoritettavaksi koneessasi. Tarkoitukseni on, että ohjelmistojeni kautta ei leviäisi viruksia, eikä luottamustasi käyttettäisi väärin tai edes yllättävästi. Silti riskejä voi olla, esim. joku voisi kopioida nämä sivut toiseen paikkaan, piilottaa sinne viruksen, ja se tulisi sitten koneeseesi, kun luulisit lataavasi alkuperäisiä sivuja. Huh, nyt olen kai pelotellut niin, ettet taatusti uskalla tehdä mitään...

Juttuja:

Kevennyksiä:

Tyttäreni v. 1990Elämä alussa, toivoa täynnä. Kuinka Sinun unelmasi ovat toteutumassa?

Olen 55 v suomalainen mies, 169cm, 68kg, fil.kand. (luonnontieteet). Eronnut. Kotona tytär 14 v ja poika 11v. Asumme Espoossa kauniilla paikalla rivitalossa lähellä merta.

Olen kotoisin työläisperheestä vaatimattomista oloista pieneltä teollisuuspaikkakunnalta.

Työelämässä olen ollut mm. opettamassa yliopistossa assistenttina, suuryrityksissä atk-alan myynti-,tutkimus-ja kehitystehtävissä. Sittemmin itsenäisenä yrittäjänä atk-alalla eri maissa. Kokenut lähes poikkeuksellisia menestyksiä ja vastoinkäymisiä :-) (<--- tuota merkkiä katsotaan kallistaen päätä vasemmalle). Askartelen nykyään keinoälyn, keinotunteiden, internetin, geneettisten algoritmien, mahdollisen väitöskirjan parissa.

Harrastan mm. purjelautailua, jollapurjehdusta, pyöräilyä, polkupyörien 'rakentelua', tietokirjallisuutta monelta alalta, romaaneja ihmissuhteista/luonteista ja tunteista, filosofiaa, auttavasti golfia ja tennistä, kulttuuririentoja. Elokuvista, teatteriesityksistä ja kirjoista ihmissuhteita kuvaavat draamat ovat kiinnostavimpia. Uudet harrastukset kiinnostavat.

Capi Creek, TurkkiPurjehtimassa Turkissa. Capi Creek Marmariksen lähellä.

Lapset ovat ongelmattomia, menestyvät koulussa hyvin kaikin puolin. Heillä on runsaasti ystäviä. He ovat itsenäisiä ja liikuttavan kilttejä (liiankin...) .

En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän. Terveyteni on tiettävästi kaikin puolin hyvä,.

Musiikista kaikki yli 100v vanha on ok. Tanssiminen lukuisista yrityksistä huolimatta tuskaa, aivoissa varmaan reikä siinä kohdassa :-( .

Autiolle saarelle ottaisin mukaan Händelin Messias-oratorion vaikka nuottinippunakin.

Elämän tähtihetkiä olen kokenut Alpeilla, Kanadan Kalliovuorilla ja Norjan Lofooteilla.

LofootitLofootit ja Atlantti auringon kilossa. Kylä Å.

Tunnen oloni kotoisaksi teatterissa, oopperassa, elokuvissa ,konserteissa, taidenäyttelyissä.

Ajatusmaailmaltani olen testien mukaan idearikas, hyvin älykäs mutta en kovin pikkutarkka. Oppiminen on ollut poikkeuksellisen nopeaa ja tuloksellista.

Tunne-elämäni on ollut pienestä pitäen ehkä alikehittynyt sosiaalisesti , olen ollut erakkoluonne, sivustakatsoja. Teini-iässä olen juossut ujouden takia tyttöjä pakoon, vaikka tytöt olivat niin kiinnostavia.. Aikuisena totuin suhtautumaan ihmisiin muka rationaalisesti ajattelevina olioina. Joku vuosi sitten oivalluksenomaisesti tajusin, että ihmisaivojen tunteet ja toiminnat ovatkin meille kiehtova, paljolti tuntematon, mystinen alue, tärkeämpi kokea ja tutkia kuin tähtisumut kirkkaassa yössä. Toimimme kaikkea muuta kuin tietoisen järkiperäisesti. Nyt tunteista on tullut minulle elämän kiinnostavimpia ja olennaisimpia asioita. Unelmoin keinotunteiden yhdistämisestä ohjelmiini. Keinoälyhän on jo tuttu käsite, seuraavaksi keinotunteet...

Yoho, Kanadan Kalliovuoret. Kävelytauko.Yohon kansallispuistossa Kanadan Kalliovuorilla kävelytauolla, harmaakarhuista huolestuneena.

Olen agnostikko (=uskon, että henkimaailmasta ei saa tieteellistä tietoa, mutta mielikuvitus on hyvä asia), demokratian kannattaja , tunnen sympatiaa vihreisiin, optimistinen skeptikko (=epäilen kaikkea, toivon parasta), tiedemies (en tiedeuskovainen). Maailmankuvaani leimaavat ajassa evoluutiobiologia, paikassa tähtitiede ja atomifysiikka, ihmisissä aivot/psykologia/psykiatria. Rakentelen alituiseen malleja eli matemaattisia karttoja tai teorioita lähes kaikesta, minkä kanssa olen tekemisissä.

Golden Gate, San Francisco, epätavallisesta kulmastaGolden Gate, San Francisco, epätavallisesta kuvauskulmasta.

Huumoria harrastan joskus liikaakin, lienee oire tarpeesta saada oivaltava tunnekontakti ihmiseen edes sen kautta, jos tilaisuus syvälliseen keskusteluun ei ole otollinen. Ystäviä on todella vähän, ehkä siksi, etten oikein koe antoisaksi pelkkää kevyttä keskustelua nk. small talkia (vaikka tietysti sitäkin tarvitaan!), enkä oikein tiedä, missä olisi tilaisuus harrastaa myös syvällistä keskustelua. Ehkä Sinun kanssasi ohjelmieni kautta?

Ulkonäöstäni en nyt tässä esitä kuvaa, mutta törmäsin internetissä sattumalta Uudessa Seelannissa asustavaan Martin Foggoon (kuva alhaalla), joka saattaa olla aika samannäköinen :-).

Pidän itseäni nykyään onnellisena mm, koska tunnen olevani vapaa ympäristön pätemisen ja suorittamisen paineista, oravanpyöristä. Saan tehdä sitä mistä aina olen unelmoinut, niukka talous ei rajoita vakavasti elämääni, ja lapset kehittyvät ihastuttavasti.

Tyttäreni piirtämä pikku kuvakortti onnellisen elämänvaiheen toivotukseksi Sinulle.

Ystävällisin terveisin

optimistx ( Ohjelmistoissa yleensä Ed tai Eddie).

Sähköpostiosoitteeni on [email protected] . Voit lähettää myös suoraan näiltä sivuilta viestin tästä.

Jos et ole perillä, kuinka lähetät sähköpostia ilman oikeaa nimeäsi, voit tutustua ohjeisiin tästä. Voit myös mennä suoraan perustamaan oman sähköpostilaatikon keksityllä nimellä esim. paikkaan http://hotmail.com .

Martin Foggo, Uusi Seelanti

Tässä siis Martin Foggon kuva, ei minun!

Ällös peljästy kuvan erikoisista leluista. Pojat erottaa miehistä vain heidän leikkikalujensa™ koko*

Näitä sivuja tehdessä ei vahingoitettu pörröisiä tai isosilmäisiä eläimiä, delfiinejä, eikä elektroneja. Vain luonnossa esiintyviä aitoja elektroneja on käytetty sivujen testauksessa. Kirjoittaja ei myöskään syönyt sivuja tehtäessä mitään, joka katsoo silmiin lautaselta. :-)

Kuuntelen mielihyvin korjaus- ja lisäysehdotuksia näihin sivuihin siis, ja mielipiteetkin ovat tervetulleita.

Viimeksi päivitetty lauantaina 9.12..2000 kl 18 Suomen aikaa . (lisätty kertomus Bellasta).

Lähetä palautetta

Sivun alkuun.