Paul
Paul var den "gullige" beatlen, tjejernas favorit. Han skrev (skriver) de vackra melodierna och till sina texter hittade han p� olika figurer och vad de r�kade ut f�r, �ven om hans l�tar ibland �r snubblande n�ra p� att bli alltf�r s�tsliskiga och komersiella.
Paul var en kvinnornas man, han hade en ny varje kv�ll. N�r the Beatles blev stora gjorde han slut med sin flickv�n Dorothy med motiveringen:�Varf�r ska jag h�lla mig till en n�r det finns s� m�nga att v�lja p�? Han nj�t av ber�mmelsen, framg�ngarna, att f� st� p� scen och mottaga appl�der och det var han som uppmuntrade sina groupies att jaga honom genom att sticka ut huvudet genom f�nstret och ropa: Run girls, run!
Men Paul var ocks� optimisten i gruppen som alltid ville h�lla ig�ng och dra med gruppen i olika projekt och han var intresserad av avant-garde konst och experimentell film, l�ngt f�re John.
Paul var den siste som ville splittra gruppen men blev den f�rste som gick ut och sa att han l�mnade den.
Jag tycker att Pauls l�tar �r vackra och att texterna �r bra, �ven om de ofta saknar den orginalitet som Johns sp�r har. Jag gillar hans ber�ttelser om olika figurer och vad de r�kar ut f�r. Paul �r tillsammans med John min favvobeatle.
Paul 1968.
Paul 1996.
Tillbaka till startsidan.