Katten reageren, honden kwijlen

Eindelijk heb ik Garfield zover kunnen krijgen om een exclusief interview te geven (een paar lasagna's en pizza's doen wonderen!). Zie hieronder de antwoorden op vragen die je altijd al had willen stellen.
  • Vraag: Waarom eet jij meer dan Odie?
    Antwoord: Ik ben een veel grotere persoonlijkheid. Om een veel grotere persoonlijkheid te zijn, moet je een veel groter lichaam hebben, om een veel groter lichaam te hebben, moet je altijd eten. (Voor Odie geldt uiteraard het tegenovergestelde.)

• Vraag: Wat gebeurt er als Odie en jij een bot vinden?
    Antwoord: Odie kauwt zich er wezenloos op, en als hij eindelijk uitgekauwd is, heeft hij een adem die de verf van de muren bladdert. Ik los het dan hygiënisch op door beide in de vuilnisbak te dumpen.

• Vraag: Wat gebeurt er wanneer Odie en jij het huis niet meer in kunnen.
    Antwoord: Odie blijft voor de deur staan janken en jammeren. Ik geef er de voorkeur aan om de deur in te trappen -beter nog- om Odie als stormram te gebruiken!

• Vraag: Wat gebeurt er als Odie en jij een vrachtwagen achtervolgen?
    Antwoord: Odie rent er blaffend en keffend achteraan, als een wilde gek. Dan grijp ik snel zijn slepende tong, wacht tot die helemaal uitgerekt is, en lanceer mijzelf tot voorbij de verbaasd kijkende chauffeur.

• Vraag: Waarom is de postbode banger voor Odie dan voor jou?
    Antwoord: Ondanks dat ik de postbode iedere dag in een hinderlaag lok en zijn uniform in stukken scheur, is de man nog banger voor Odie. De reden? Odie is zo vriendelijk dat hij de arme man bijna dood kwijlt.

• Vraag: Waarom heb jij meer slaap nodig dan Odie?
    Antwoord: Slaap is de natuurlijke manier op de hersenen op te laden. Odie heeft geen hersenen, dus heeft hij geen slaap nodig. Ik heb zo veel hersenen dat ik eigenlijk altijd moet slapen.

• Vraag: Wat gebeurt er als Odie en jij een drukke straat moeten oversteken?
    Antwoord: Odie blijft net zo lang op de stoep zitten wachten totdat er een gaatje in het verkeer ontstaan. Ik kijk naar links, naar rechts en weer naar links - dan schuif ik Odie vooruit om het verkeer lam te leggen.

• Vraag: Wat gebeurt er wanneer Odie en jij een poedel tegenkomen?
    Antwoord: Ik tippel eromheen, terwijl Odie er recht op af stormt, onderweg iedereen nat spatterend.

Terug naar het informatie-menu Terug naar de hoofdpagina
All images used on these pages are © PAWS Inc.