"Gelukkig haalden Marc en Waveke mij in de jacuzzi !"
Vaste gasten in de jacuzzi kennen Chauny wel: de sympathieke en altijd vriendelijke vrouw uit het Brusselse. Weinigen kennen echter het verhaal achter Chauny.
Op 21-jarige leeftijd vertrekt Chauny (echte naam: Marijke) na haar studies aan het Herman Teirlynck-Instituut, naar Amerika. Haar grote ambitie: internationaal doorbreken als actrice. Tijdens haar verblijf in New York, waar zij aanvankelijk werkte als waitress in een cocktail bar, wordt ze opgemerkt door David Hasselhoff.
M32: Hasselhoff zag je meteen zitten ?
Chauny: Ja, jong en onervaren als ik was dacht ik meteen dat hij het allemaal meende. Ik verloor die nacht in de Ramada Inn bij Central Park mijn jeugd en onschuld.
M32: Maar het bleek wel het goede entreekaartje voor Hollywood te zijn ?
Chauny: Merkwaardig genoeg wel. Ik dacht na die ongelooflijke nacht: die zie ik nooit meer terug. Maar wie schetst na acht maanden mijn verrassing toen ik werd uitgenodigd naar California voor een auditie.
M32: Een bescheiden rol ?
Chauny: Ja, je moet klein beginnen natuurlijk. In de serie Knight Rider speelde ik in drie afleveringen mee. In aflevering 4 was ik de cheerleader die door een wagen overhoop werd gereden...
M32: Een karakterrol !
Chauny: Dank je voor je compliment Marc. In aflevering 9 was ik de hamburgerverkoopster en in aflevring 27 mocht ik als secretaresse de koffie binnen brengen.
M32: Waarom kreeg je die rollen ? Kwaadtongen zullen beweren dat die nacht in New York er voor iets tussenzat.
Chauny: Dat ze zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat het juist mijn inlevingsvermogen is die het mogelijk maakte dat ik die rollen in een toch wel prestigieuze serie kreeg.
M32: Vervolgens kwam dan je echte grote doorbraak: de rol van Chauny Dupont in Baywatch
Chauny: Ja, dat was na mijn borstvergroting. Ik deed mee aan de auditie samen met Pam (nvdr: Pamela Anderson, met wie Marijke toen een kleine studio huurde boven een Chinese droogkuis in Los Angeles), die me ervan overtuigde om mee te gaan . Pam zelf is nogal verlegen en durfde niet alleen gaan. Tot onze verrassing was David Hasselhoof de producer van de serie. Hij herkende mij meteen en bood me onmiddellijk de rol aan.
M32: En toen bleek jouw sociaal karakter meteen ook het begin van je eigen ondergang te zijn
Chauny: Ja, ik zei tegen David, als ik de rol krijg, dan moet ook Pam een rol krijgen. Samen uit, samen thuis. Hij stemde ermee in, ook al zag hij niet meteen iets in Pam.
M32: Maar dat veranderde snel ?
Chauny: Ja, toen Pam ook haar lippen met silicone liet vullen, iets waar ik altijd tegen was, zag David mij niet meer staan. De rol van Chauny Dupont, aanvankelijk een hoofdpersonage, werd met elke aflevering verkleind.
M32: Nochtans legde je hart en ziel in de vertolking ?
Chauny: Ja, vooral in de actiesc�nes.
M32: Ik herinner mij die sc�ne waar je zelf dreigde te verdrinken en Pam je kwam redden. Schitterend speelde je dat !
Chauny: Ja, (met luide hoge stem en verschrikte blik, slaand met de armen in het rond) "Help, help, I am drowning !".
M32: Niemand wist dat het levensecht was ?
Chauny: Nee, enkel Pam zag het en die zou me nog laten zinken hebben. Nadien hield ik het voor bekeken en werd ik uit de serie geschreven.
M32: De wijze waarop was wel ver gezocht: opgegeten door een verdwaalde ijsbeer in Californisch water...
Chauny: Hoezo vergezocht ?
M32: En dan de hel ?
Chauny: Inderdaad, ik kwam nergens meer aan de bak. Pam spande gewoon tegen me en op een of andere manier verkreeg ze van alle impressario's dat die niet meer voor me wilden werken. Berooid keerde ik terug naar Belgi�, zonder geld, zonder faam, depressief.
M32: Hoe heb je dat overleefd ?
Chauny: Ik moest werk vinden, dat was duidelijk. Ik heb toen gesolliciteerd op een advertentie voor strijksters van De Strijkmobiel N.V. En tot mijn verbazing en ondanks gebrek aan strijkkennis, werd ik aangenomen.
M32: Ja, Chauny, jouw d�fil� in badpak maakte toen heel wat indruk op Waveke en mij.
Chauny: Toch ben ik jullie er dankbaar voor. Jullie hebben me mijn zelfbewustzijn en -vertrouwen teruggegeven. Gelukkig haalden jullie me in de jacuzzi: geheel gratu�t introduceerden jullie me daar bij jullie vrienden.
M32: We geven toe: een beetje voor ons eigen goed ook. Dedalus was onder de indruk dat we zo'n mooie vrouw kenden en floske en miek vergingen de eerste dagen van de jaloezie.
Chauny: Toch was dat het begin van mijn heropleven. Binnenkort hoop ik een echt grote actrice te worden. Ik heb al een contract voor een prestigieuze Vlaamse serie. (Nvdr: Zij refereert aan de serie 'De Jacuzzi' die de opvolger van 'Thuis' zal worden op TV1.)
M32: Chauny, je bent een vrouw uit de duizend!