Floske onthutst: "Soms noemt men mij de sitehoer !?"

Ontdek in een exclusief interview Gerda, de vrouw achter de nickname.

Vaste gasten in de jacuzzi kennen haar natuurlijk: de altijd goed gezinde en vrolijk pratende Floske. Velen zullen het met ons eens zijn dat zij een echte spilfiguur is geworden.

Maar wie is Floske eigenlijk wel ? Maak met ons kennis met Gerda, de vrouw achter de chatnaam, blond, vrolijk, stralende ogen. Wij zochten haar op in haar gezellige woning in Londerzeel.

M32: Floske, verklaar eens de chemie die er ontstaat wanneer jij de chatbox binnenkomt.

Floske: Dat kan ik moeilijk verklaren. Ik stel alleen vast dat wanneer ik binnenkom er zeer veel leven ontstaat en dat mijn scherm rood kleurt. (nvdr: "scherm roodkleuren" betekent dat de persoon zeer veel priv�-boodschappen krijgt, die door anderen niet kunnen worden gelezen)

M32: Jouw binnenkomsten gaan dan ook zelden onopgemerkt voorbij. Het lijkt wel alsof de mannen zich om jouw aandacht staan te verdringen ?

Floske: Dat zeg je heel correct. Het doet natuurlijk wel goed, die reacties. En dan heb je geen idee van wat er nog priv� wordt gezegd.

M32: Licht je een tipje van de sluier op ?

Floske: Ik moet discreet zijn. (een hartverwarmende glimlach) Maar laat mij zeggen dat ik alle soorten van aanbiedingen heb gekregen: van broodjes rosbief, over champagne, naar diamanten ringen tot een weekend in Monte Carlo.

M32: Ondanks al die blijken van bewondering blijf je merkwaardig genoeg jezelf.

Floske: Dat vind ik inderdaad zeer belangrijk: gewoon mezelf blijven, ook al ben ik blond, heb ik blauwe ogen en draaien mannen zich om als ik hen op straat passeer.

M32: Want ooit is het anders geweest ?

Floske: Inderdaad: ooit kon je mij door de gangen rollen, overgewicht, vette huid, slecht gevoel, maar dat is allemaal veel verbeterd.

M32: Dankzij de jacuzzi ?

Floske: Dankzij de jacuzzi, Marc, maar ook dankzij de intensieve body workout die ik nu toch al een half jaar elke middag met Waveke doe, de vegetarische lunches met Dedalus en de gezichtsmassages van Koffieboon.

M32: Maar dat alleen verklaart niet jouw openheid en bereidwilligheid tegenover anderen. Weinigen weten dat die eigenlijk ook een religieuze oorsprong heeft.

Floske : Dat klopt. Slechts enkelen weten het, maar een kleine 20 jaar geleden ben ik in het klooster getreden. Er was een echte roeping daar, een verlangen om er voor de anderen te zijn, mij in dienst te stellen van de anderen.

M32: Toch heb je het kloosterleven niet volgehouden. De kap is over de haag gegaan.

Floske: Dat was een zeer moeilijke periode, een periode van vertwijfeling: die roeping, die inzet, het mooie werk in de missiepost van Kisangani, maar tegelijk ook dat aanvoelen dat ik me te weinig had ingezet voor de mens in mijn direte omgeving in Belgi�.

M32: Terug naar Belgi� dus ?

Floske: Terug naar Belgi�, om hier vanuit diezelfde gedachte van medeleven ons leven een ietsje te verbeteren. Open staan voor de anderen, een luisterend oor aanbieden, troosten, knuffelen waar nodig, zodat we allemaal op het einde van de dag ons een ietsje beter voelen. Daar geloof ik in. Weet je wat me dan kwetst ? Soms noemt men mij de sitehoer !?

M32: Een uitspraak die jouw werk en inzet voor elk van ons volkomen miskent.

Floske: Helaas wel. Maar daar put ik dan toch ook weer energie uit, dan weet ik dat er nog werk aan de winkel is, dat geeft me kracht om door te gaan.

M32: Floske, je bent een schone vrouw !

(c) Marc32