Marc32 ('RealMarc33') en Waveke ('Wavesurfer') schrijven het eerste interactieve online saaiberhandboek voor Vlaanderen.
Ieder van ons heeft het wel eens meegemaakt: onhandige pogingen van anderen of onszelf om te saaiberen. Wat de eenvoud zelve lijkt te zijn, is dat vaak niet. Een gebrek aan goede opleiding en aan kennis van enkele eenvoudige basisvaardigheden, herleiden het saaiberen dan ook tot een ontgoochelende bezigheid. Marc32 en Waveke vinden dat het zo niet langer kan. Zij stellen hun jarenlange kennis en ervaring op dit gebied dan ook ter beschikking in een nieuwe interactieve online cursus. Wij lichten voor u reeds een tipje van de sluier op en vroegen Sergio om de initiatiefnemers te interviewen.
Sergio: Wat was de aanleiding ?
Waveke: Wij hadden ons al langer de bedenking gemaakt hoe zielig het met saaiberen in Vlaanderen gesteld is en speelden met het idee om hier iets aan te doen. De concrete aanleiding om het initiatief op te starten was toch wel de houding van Floske.
Marc32: (beamend) Het verraste ons inderdaad hoe een doorwinterde jacuzzi- en chatboxbezoekster als Floske op saaibervlak in gebreke bleef en, wat meer is, met vragen bleef zitten hoe het eigenlijk moet.
Waveke: Geen fraai gezicht inderdaad, zeker niet voor wie Floske al eens op een middag in Hotel Mimosa in Brussel heeft meegemaakt en weet wat voor potentieel ze in zich heeft, en dan zie je zo een vrouw daar dan onbeholpen saaiberpogingen doen.
Sergio: Hoe moet het dan wel ? Vertel het ons ? Waar moet je op letten ?
Marc32: Heel belangrijk is altijd de openingszin. Onze statistische medewerker Koffieboon heeft het eens uitgerekend: in 74 procent van de gevallen bepaalt de openingsline de kans op slagen.
Waveke: We kunnen het inderdaad niet genoeg benadrukken: een goede opener is essentieel, zoals een eerste bezoek bij uw schoonmoeder beslissend is voor de rest van uw huwelijk.
Sergio: Voorbeelden heren, alstublieft
Marc32: Een goede opener is deze: �Wat ben ik blij dat ik hier even naast jou in de jacuzzi mag komen zitten.� Dat combineert dus een aantal zaken: je cre�ert goodwill door een positieve benadering (de blijdschap), je laat de beslissing bij de andere (het mogen komen zitten) en het sensuele element reeds (de jacuzzi, de bubbels, die nog alles mogelijk maken zonder tot echt saaiberen te verplichten; meer dan eens komt het de eerste keer dan niet tot saaiberen maar tot het drinken van een glaasje champagne).
Waveke: Absolute afknappers zie je dan weer bij de vleet: �Hallo, is er hier een jongedame die met deze oude Belg wil chatten ?� Waar denk je dan aan: een oude Belg, dat is oude belegen kaas, daar begin je dus niet aan, tenzij je neigt naar necrofilie.
Marc32: Of nog: �Zijn er knappe grieten hier ?� De stelregel is dat per definitie de vrouwen in de chat knap zijn. Persoonlijk heb ik trouwens nog altijd geen enkele onknappe vrouw gezien, niet Wave ? (Waveke knikt bevestigend)
Waveke: Andere vaak voorkomende blunder is de frontale aanval, wellicht te wijten aan de afschaffing van de legerdienst. Al wie in het leger is geweest, zeker het Belgisch leger, weet dat we niet frontale aanvallen. Zeg dus nooit �Zin in een hete chat ?�, maar ga lateraal: �Al dat publiek praten maakt me enkel nerveus, is het goed om eens rustig priv� te chatten ?�. Het zijn zulke kleine dingen die het doen.
Sergio: Maar op een bepaald ogenblik moet je toch er eens aan beginnen ?
Waveke: Natuurlijk Sergio en daarvoor gebruiken wij zelf de Amerikaanse DEMI-regel
Sergio: Ah, van Demi Moore ? (gniffel, gniffel)
Marc32: Demi Moore mag natuurlijk altijd eens bij ons in de jacuzzi een glaasje komen drinken, maar eigenlijk staat de DEMI-regel voor "dress-eyes-motion-intellect". Volgens die regel kan je het voorstel van saaiberen best in die termen formuleren. Ook hier heeft Koffieboon, na uren chatten en uitproberen, vastgesteld dat de DEMI-regel in 87 procent van de gevallen succes geeft. In de overige 13 procent ging het wellicht om zielige jongetjes die zich op de chat als vrouw uitgeven. (grijnslachje)
Waveke: Voorbeeldjes kunnen alles verduidelijken. Je kan het saaiberen beginnen met kledij (dress): �Zou je niet wat comfortabeler zitten indien je die jeans wat openzette. Dat praat makkelijker.�
Marc32: Maar nooit zeggen tegen iemand die klaagt van lichaamsovergewicht. H� Wave, jij hebt ooit eens die blunder gemaakt bij Floske met de jeansbroek.
Waveke: Ogen (eyes) zijn de tweede methode: �Als ik zo in jouw ogen kijk dan voel ik het hier warm worden vanbinnen *buig mijn hoofd naar het jouwe toe*�
Marc32: Pas op: deze methode is niet te gebruiken bij BlindGirl.
Waveke: De ietwat gevorderde saaiberaar kan meteen overgaan tot beweging (motion): �Wat ik me afvraag: voelt jouw huid inderdaad zo zacht aan als die eruit ziet *leg mijn hand op jouw arm*�.
Marc32: Of voor de dames: �Ik vind dat leuk dat haar op jouw armen, dat heeft zoiets viriel *leg mijn hand op jouw arm*�.
Waveke: Dat laatste niet gebruiken bij Dedalus van wie we allemaal weten dat het met zijn beharing poverkes gesteld is. (grijns)
Marc32: En tenslotte is er nog de intellectuele benadering voor de mensen met de wat dikkere brillekes onder ons. Daar geef je te kennen dat je de intelligentie van de andere erkent en op die basis uiteindelijk van cyberbil wil gaan.
Waveke: Persoonlijk durf ik er op zo een ogenblik wel eens een sonnetje van Shakespeare tegenaan gooien: �A woman's face with Nature's own hand painted Hast thou, the master-mistress of my passion; A woman's gentle heart, but not acquainted With shifting change, as is false women's fashion."
Sergio: Amai, da's nogal eens wat anders dan de liedjes van Touch of Joy. En het interactieve, hoe belangrijk is dat ?
Marc32: Wel Sergio, Wave en ik zitten nu in een testproject van foonseks, om te zien of dat een meerwaarde kan opleveren voor het saaiberen.
Waveke: Noem het onze hotline.
Marc32: Maar in onze interactieve netwerkcultuur lijken hulpmiddelen natuurlijk ook het saaiberen enkel ten goede te zullen komen. Vandaar dat wij dus een aantal geluidsbestandjes ter beschikking stellen die je vooraf aan de saaiberpartner kan doorsturen of die je kan op je website plaatsen. De saaiberpartner kan dan, op jouw aangeven, die afspelen. Wave, misschien een paar voorbeeldjes.
Waveke: Jazeker: �Ik open mijn broek�, �Jajajaja�, �Mijn baas komt binnen�.
Sergio: Mannen, jullie gaan jullie volk leren saaiberen !