Leuke aapjes die oerang oetangs. Ze lijken nogal menselijk maar staan het verst van mensen af in de groep mensapen. Alhoewel ik toch sommige mensen dacht te herkennen. Alle apen op de fotos zitten in het rehabilitatie centrum 'Bukit Lawang' voor oerang oetangs. Dit centrum ligt aan de rand van het Gunung Leuser nationaal park bij Bohorok in noord Sumatra.
Nog een expemplaar wat wild word gemaakt. Dit houd niet in dat ze egk gepest worden maar dat men ze weer in de natuur probeert uit te zetten. De aap is namelijk gevangen geweest en zit nu in een rehabilitatie centrum: Bukit Lawang.
Wat zij kunnen kan ik ook! Allen niet beter. Want ik hou dit geen dagen vol maar zij wel.
Lekker relaxed hangen in de boom.
Ook een andere soort apen, langstaart makaken, proberen een graantje..... nee een banaaatje mee te pikken.
Moeders met kind. Ze lijken heel lief maar moeders is redelijk aggressief. dit is normaal geen probleem maar de apen die uit het rehabilitatie centrum komen zijn niet bang voor mensen. En mensen die zee tegen komen associeren ze met voedsel omdat ze van de meeste dat inderdaad krijgen. Als ze het eten niet krijgen komen ze het wel halen.
Ons hotel aan de rivier. Door het stromende water moet je s'nachts wel vaak naar en wc. Back to nature heette ons hotel en werd gerund door een Nederlandse die getrouwd is met een Indonesier.