Færøerne 98
KFUM Spejderne Herlufmagle.
For nylig har jeg været med spejderne på Færøerne i en uge og har en masse billeder med hjem, men på grund af at jeg ikke har digital kamera eller en scanner, kan jeg ikke putte dem ind her endnu. Jeg prøver dog at få fremkaldt dem digitalt, så jeg kan overføre dem til denne side og lægge nye billeder ind. Det er indtil videre alt hvad jeg kan give.
D. 14/7. Vi ankom på Vágar lufhavn og skulle med bussen til en færge som sejlede os fra Vágoy til Streymoy, hvor byen Selatraõ var, hvor vi overnattede i to dage og kiggede på fjeldene. Vi var rimeligt højt oppe. Vi var også nede at kigge på den lokale kirke og skulle på bedste spejdermanér, måle kirken op og lave en tegning af grundfjeldet. Der var mange ting at kigge på og naturen var aldeles skøn, jeg har aldrig set noget lignende.
D. 16/7. Ved Thorshavn overnattede vi anden gang, tre dage denne gang og der mødte vi Royal Army, som havde en lille udflugt for nogle på vores alder. Hvis man er interesseret kan man checke den ud på http://www.pdh.co.uk/Faroes98/main.html. Der er en masse billeder og der står også at en af mine venner, Rasmus, slog deres rekord på en ro-maskine. Han roede 1000 m på 3.35 min. Jeg selv var en anelse langsommere, jeg klarede 3.40 min.
Vi var meget ude at kigge på Føroyar´s største bygd, som har ca. 16000 indbyggere og så mange sjove ting. Vi kiggede på nogle museer og udstillinger og det var meget interessant. Vi har også været ude og sejle med et gammelt sejlskib, der dog sejlede med hjælpemotor mens vi var ombord. På denne sejltur skulle vi ud at kigge på fjelde og grotter. Specielt grotterne var meget sjove for det var meningen at en mand skulle ind i den og spille trompet. Det lykkedes også og vi hyggede os rigtigt.Alt dette vil blive vist i det forthcoming gallery, som jeg er ved at konstruere.

D. 19/7. Sidste gang vi skulle sove, sov vi ved en bygd der hedder Sandavágur, som vi overnattede i resten af ugen inden vi skulle hjem. Der var der ikke så meget at kigge på udover den lokale bygd, som havde en højst mærkværdig kirke. Der var også nogle nede at spille fodbold, og Massa Rasmus lille sightseeing blev heller ikke rigtig nogen succes, med det var rigtig godt alligevel. Vi kiggede på nogle gravsten, hvor nogle engeske officerer og piloter var blevet begravet. Jeg har taget et billede af en af dem. Efter vi havde kigget lidt på byen købte Allan, Rasmus og mig en dåse majs, for vi skulle ud og fiske ved en mole, vi fangde ikke noget for fiskene var for små og krogene for store. Da vi var færdig med at fiske fik Allan den gode ide at vi kunne gå langs vandet et stykke af vejen, så ville det gå hurtigere, det skal lige siges at jeg skulle på WC, så jeg var jo med på ideen med det samme. Vi gik på sten og atter sten før vi nåede den rigtige strand og Allan sagde at han havde set et lille vandløb lidt længere nede, så vi kunne springe over der. Da Allan så kom løbende opdagede han at det var meget længere end han havde troet, men over skulle han. Bagefter skulle Rasmus over og han landede pladask lige i vandkanten, så hans bukser blev våde helt op til røven. Til sidst skulle jeg hoppe og det så nok komisk ud sagde de andre, men jeg kom dog næsten helt tør over, kun lige mine sko blev lidt våde, så vi kom hele hjem og jeg på WC. Den første dag fik vi Færørske Fiskeboller med fårefedt og hvór de fyldte. Man kunne spise tre og så var man død. Bagefter fik vi en suppe som bankede det hele lidt på plads, så man kunne bevæge sig igen.
Den sidste nat på færøerne morede vi os lidt med en lille leg som Maria havde planlagt. Det gik ud på at man skulle starte med at lave så mange ord ud af et ord. Anden gang skulle vi tegne Leder Jytte´s Pasghetti Mand, som altså er Italiener. Den sidste leg var den sjoveste, den gik ud på at alle spejderne skulle sketche vores tur, nogle få stykker af gangen skulle lave et lille sketch, efter det som Maria læste op. Det var hyle morsomt at se og være med til, for der måtte ikke være lyde med til, Dvs. Vi måtte ikke lave lyde, sige noget, det var kun fagter og kropssprog der gjaldt. Denne nat fik vi også svaret på rigtigt færøsk vejr, og nogle af os var ude at gå, mens det stormede, jeg var en af dem og jeg kan berette at det var meget hyggeligt, på sin måde.
D. 21/7. Den sidste dag på færøerne. Vi pakkede teltene sammen og pakkede vores personlige grej ned.... Nej det var vistnok omvendt. Da vi havde pakket alt ned og var klappet og parat, ringede Leder Marthi efter en bus der skulle køre os til Vágar lufthavn. Da vores bagage var ombord og vi selv, kunne vi lette. Det var nemmere at flyve anden gang og denne gang fik jeg en vinduesplads, så jeg kunne se alt hvad der foregik. Jeg havde købt en Jumbobog som gik lidt på omgang. Da vi landede på Kastrup lufthavn, skulle vi hjem, så der var nogle foreller der skulle køre. En dejlig uge på Færøerne var gået.
Galleri/Gallery

Dette billede er af Steve Carter vi mødte da vi lå ved Thorshavn, det er ham der holder faroes98 hjemmesiden oppe.

Dette er så hvad der kommer til at være i mit galleri. Håber at i synes, at de er gode. Det var i hvert fald rigtig flot deroppe og vi hyggede os rigtigt godt
Sidst opdateret D. 22-05-99 00:33