Natural Born Killers

De to hovedpersoner, Juliette Lewis og Woody Harrelson
Natural Born Killers har fået en blandet modtagelse blandt kritikerne, det skyldes dels at filmen indeholder en helt absurd mængde vold og psykopati, og at historien i sig selv er en klon af den kendte film "Bonnie & Clyde", bare skruet sammen på en mere nutidig facon.
Nogen vil nok spørge sig selv hvorfor NBK ligger under Quentin Tarantino. Det er der et enkelt svar på, han har skrevet selve historien. Scenografi og instruktion har Oliver Stone taget sig af, man Quentin har stadig en stor del af filmen.

NBK udtalelse:
Natural Born Killers er den mest hjenedøde og kujonagtige film jeg har set i lang tid. Det er ikke det, at den ikke har nok mod i dens overbevisninger, den har bare ingen overbevisninger.
I stedet er det bare en brækpose af MTV-Pastmidnight-scener, krydret med en god gang billig ironi.
Stone har problemer med at få humoren frem som den fremstår i Tarantinos manuskript, og det resultere i endnu en overfladisk "øvelsesfilm".
Filmen er meget intens. Den har meget af sin egen stil, men alligevel er den afbalanceret så Oliver Stone ikke tager sadistiske nydelser i at lave filmen, derved gør han den en film der ligger på den etiske grænse. Men husk hvis du er til film der går lige på og hårdt, så tjek lige NBK.
Alle skuespillerene gør et godt job ved at være tilpas "scary", uden at være som en tegnefilmfigur.
Historien er god. Handlingen har et godt forløb uden huller. Skuespillerene ligger faktisk følelser i deres spil. Volden går hele tiden på kompromis med kritikernes tolerance.
Jeg tvivler på at filmen vil være ret effektiv på video, så hvis du er i tvivl, så tag i biografen...
Biografi på Woody Harrelson
Biografi på Juliette Lewis
"OVERHØRT"!!!
"Nå, vi sover alle som små søde børn i nat!!"
"Jeg vil prøve ikke at betale mere end 15 kr. for en Oliver Stone film"
"Jeg kan ikke tro at Oliver Stone har lavet en film jeg kan lide"
"Jamen, hvor er optimismen?..."
Da handlingen er lidt for sig selv, vil jeg også lade resumet være lidt for sig selv. Den vil komme til at bestå af ord og små sætninger som beskriver filmen på bedst mulig vis...
Mickey & Mallory Knox
Megavoldelige roller
Kærlighed
Syre-trip
Extrem
52 drab
Kulturelle helte
Kaos
Falskhed & løgne
Happy ending
Hovedsiden