Andrew og Grant: De nye sexsymbolene!

Skrevet av: Elisabet Skårberg, hvem ellers?

Kilde: TOPP #11/94

FØDSELEN VAR LANG OG HARD, MEN DU VERDEN HVILKET LIV DET BLE DA MAN FØRST KOM I GANG! VI SNAKKER SELVFØLGELIG OM MELROSE PLACE, SERIEN SOM NÅ ER I FERD MED Å SLÅ ALLE PUBLIKUMSREKORDER. OG ALLER FREMST MARSJERER KJEKKINGENE GRANT SHOW OG ANDREW SHUE!

Kall oss ikke drømmeprinser eller helter, for vi er ingen av delene! Grant Show (Jake) og Andrew Shue (Billy) er hjertens enige om den saken.
Men vi trenger i grunnen ikke kalle dem noe som helst, vi, den typen beskrivelser kommer helt av seg selv når man er med i verdens mest populære TV-serie. (Hvor mange serier har ikke hvert det ifølge TOPP?? MPNorge andmel.) Og selv om det i Melrose Place er damene som står for intrigene og driver serien fremover, er det guttene som sørger for at millioner av jenter skrur på serien hver uke!

BARE GREIE GUTTER
- Når man ser på Melrose Place er det nok liten tvil om at vi gutta kommer i bakgrunnen, smiler Thomas Calabro (Michael). - Vi får ofte høre at folk synes vi gutta lar oss herse for mye med av damene. Ja, strengt tatt er det vel dem som mener vi rett og slett er litt teite!
Grunnen til det er selvfølgelig at hele serien er lagt opp til først og fremst å være for jenter. Men jeg skal jo ikke si noe annet enn at noen ganger får jeg mest lyst til å skrike når jeg ser alt det dumme de gjør!
- Jeg tror nok at ganske mange har trøbbel med å se forskjellen mellom oss og rollene vi spiller! sier Grant. - Men jeg kan si med en gang at jeg er ikke mye lik Jake!

IKKE UVENNER
Da serien startet var det i utgangspunktet Grant Show som var ment å være trekkplasteret ovenfor jentene, men det tok ikke lang tid før det viste seg at Andrew Shue ble en vel så stor attraksjon! Har dette ført til rivalisering mellom guttene?
- Nei, slett ikke! Vi har da bedre ting å krangle om enn det! ler de.
- De forskjellige rollefigurene våre appellerer til forskjellige jenter, det er jo helt naturlig.
- Folk synes det er spennende å lese om bråk og trøbbel, derfor passer det jo også bra å lage historier om hvordan vi krangler og sloss, men det stemmer bare ikke, sier Andrew.
- Den eneste grunnen til at noen av oss skulle være misunnelige på noen, må jo i tilfelle være på Grant, som i tillegg til å være sammen med Amanda (Heather Locklear) i serien, og er samboer med Laura Leighton (Sydney) i virkeligheten (Ikke nå lenger, MPNorge andmel.). Snakk om å få i pose og sekk!

SEXSYMBOL
I serien finner du guttene oftere avkledd enn med fillene på. Hva synes de om å blir gjort til sexsymbol på den måten?
- Det plager oss ikke så veldig! sier de og smiler bredt.
- Men det er klart at hvis det står i manus at vi skal valse halvnake rundt helt uten mål og mening, så sier vi jo i fra! Forresten er ikke jentene noe mindre sexy, bare se på kjolene de går i!
- Av og til hender det jo at all fokuseringen på oss, hvordan vi ser ut, hvem vi er sammen med osv. blir litt slitsom, men det er en del av jobben det også, sier Andrew.
- Så lenge vi ikke blir skjelt ut for ting rollefigurene våre gjør, eller for alt som måtte være usannsynlig i serien er det greit!
- Det at man skal kunne drømme seg bort litt er jo hele poenget med å se på serier som Melrose Place. Det dreier seg om pene og vellykkede mennesker i et spennende miljø, ingen tror vel at det har noe med virkeligheten å gjøre!
- Jeg tror folk flest tar serier som dette for hva det er, vi er ikke ute etter å redde verden eller noe sånt. Men så lenge folk synes det er underholdene og liker det de ser, så skal ikke vi være de som gleden fra dem!
Så det er bare å se frem til "Melrose Place - på gamlehjemmet!"