Melrose Place - et avsluttet kapittel!

så var det gjort. Lørdag 15. juli var siste episode av Melrose Place på norske skjermer unnagjort. Litt kritikk må jo TV3 få ettersom vi i Norge var de siste i verden til å se avslutningen. Siste episode i USA gikk på lufta allerede 24. mai 1999, mens vi måtte vente i over ett år før vi fikk ta del i dette.

Etter sju sesonger og over 200 episoder tok vi farvel med Amanda, Peter, Jane, Kyle, Lexi, Michael, Eve, Ryan og Megan. Bare Michael hadde vært med i alle episodene, men også Jane og Amanda må krediteres for flott innsats. Heather Locklear var "special guest star'en" som dukket opp i episode 21 og den påståtte livredderen for Melrose. Det vil ikke jeg si! Amanda var nok ikke rollefiguren som stod for den største spenningen og dramatikken i serien. Trekløveret Michael, Sydney og Kimberly er nok de som har sørget for mest intriger og spenning. Husker du da Kimberly tok av seg parykken? Eller da hun kjørte ned Michael med Janes Volkswagen? Da hun sprengte boligkomplekset i filler? Husker du da Sydney hylende falt i svømmebassenget med Jane? Eller da hun opptrod som stripperske på Billys utdrikningslag? Det er dette vi husker Melrose for!

Men nå skulle jeg skrive litt om den aller siste episoden av serien, som verken inneholdt Sydney eller Kimberly. Som en helt vanlig episode med de rollefigurene siste sesong inneholdt var episoden grei nok, men hvem synes dette var bra til å være en seriefinale av Melroses kaliber?? Jeg er den første til å innrømme at jeg var veldig skuffa etter det var slutt. Ingen tilbakeblikk på høydepunkter, ingen rollefigurer som kom tilbake. Alt dette ble vi lovt av norsk TV3 og presse! Det var dette jeg så fram til! Men ingen av Amandas gamle venner kom i begravelsen hennes, bare en rekke ukjente mennesker som selv Amanda aldri hadde sett!

Episoden begynte sånn noenlunde bra, med en psyko-Eve som stod for spenningen, men hun fikk jo aldri gjennomført den spennende planen sin! Etter at Michael ble slengt i badekaret hennes, skjedde det liksom ikke noe mer og episoden falt av. Avslutningen var så som så, men temmelig trist og kjedelig. Hadde dette vært MP på sitt beste, hadde et eller annet spesielt skjedd på den øya. For eksempel at en levende live Kimberly dukket opp og innrømmet at hun gjemte seg der for å unngå Michael, som gjorde henne gal. (Eller at både Sydney og Craig dukket opp) Men neida, her skulle Amanda og Peter holde seg resten av livet, helt alene + en haug med unger de skulle lage.....

Resten av gjengen fikk det tydeligvis lykkelig i Los Angeles. Ryan (stakkars Ryan, fikk bare være der i en sesong!) og Megan ble endelig en lykkelig familie med lille Sarah, mens Michael tjente en haug med penger og ble overlege med svenske Ingrid som sekretær. Kyle og Jane var lykkelige i strandhuset med Michaels barn på vei! Men hva med stakkars Lexi?

Vi fikk aldri vite hva som skjedde med Lexi på slutten, antageligvis sitter hun ulykkelig i leiligheten sin, eller lager hun livet surt for Ryan og Megan. Det får vi aldri vite, antar jeg. Et minus til med den siste episoden, men man må ikke klage på forfatterne, etter sju sesonger begynner vel hodene deres å gå tomme for saftige idéer og fantasier. Jeg skal ikke klage, de skal ha ros for kjempegod underholning, faktisk den beste! Jeg tenker spesielt på Darren Star, Frank South og Charles Pratt Jr, som var de flinkeste etter min mening!

Ifølge Seriemagasinet PÅTV har Aaron Spelling planer om å produsere en halvannen times lang MP-film en gang i året. Det er jo gode nyheter, men hva skal handlingen ta utgangspunkt i? Nå har det jo gått ett år siden MP ble lagt ned også, men vi hører ingenting om at noen produksjon skal settes igang? Bare tomme rykter? Sikkert er hvertfall at jeg har planer om å spinne igang en sesong 8 her på denne siden, når det skjer er jeg ganske usikker på, men følg med å se! Er dere interesserte kan også dere få skrive manus, og sammen lager vi handlingen....!