Kristin Davis i "Dødelig last"

Rob Lowe og Kristin Davis skryter fælt av hverandre etter å ha spilt ekteparet Seger i TV2s påskekrim, "Dødelig last."Krim på skinner! TV 2s andre påskekrim i år handler om et godstog lastet med russiske atomvåpen og dødelig atomavfall - og som er ute av kontroll på jernbaneskinnene i Rocky Mountains. Toget er på strak kurs mot Denver, og USA kan stå overfor den første katastrofale atomulykken i landets historie.
"Dette kan høres ut som komplett utopi - men er ikke det," reklamerte TVselskapet NBC da DØDELIG LAST (Atomic Train) ble sendt i USA i 1999. Også hovedrolleinnehaveren Rob Lowe var svært entusiastisk på vegne av serien.
"Dette er pur underholdning, en nonstop berg-og-dal-bane-tur gjennom gys og spenning. Den minner meg faktisk om en av favorittfilmene mine, "Jakten på Rød Oktober."
Rob spiller tøffere-enn-toget-etterforskeren John Seger, som arbeider i det nasjonale sikkerhetsrådet for transport. Seger hopper ombord på "runaway train," og gjør alt for å stoppe det - og dermed forhindre katastrofen. Hva likte du best med innspillingen? - At jeg fikk gjøre mine egne stunts! Det farligste var da jeg i 65 km/t hoppet fra en vogn til en annen. Jeg hadde en kabel festet til klærne mine - som de fjernet digitalt etterpå - men det var bare for å unngå å bli drept!
Hvordan var det å jobbe med KRISTIN DAVIS?
- Å, hun var fantastisk! Kristin har et svært vakkert ansikt, og jeg er en stor fan av serien hun er med i SEX OG SINGELLIV.
Og Rob får et like positivt skussmål tilbake: - Han er helt skjønn! Rob er veldig rolig og lett å være sammen med. Dessuten elsker han ungene sine, og snakker om dem hele tiden. Han var en svært behagelig person å ha med å gjøre for alle på settet, sa Davis etter innspillingen. Serien består av fire deler.