nageltips

Vill du att dina naglar ska dra åt sig uppmärksamhet? Då vet jag vad du ska måla för figurer. Du får veta hur du målar steg för steg utan några svårigheter. Jag lovar att det funkar för att jag har själv gjort det.

Schack!

Du behöver svart och vit färg. Du kan även ha andra färger när du gör detta mönster. Först målar du hela nageln vit. Sedan när det vita har tårkat så duttar du dit den svarta så att det liknar ett rutsystem.

Flaggor!

Du behöver dom färgerna som flaggan har t.ex svenska flaggan blå och gul. Måla den blåa färgen först och vänta tills den har tårkat. När den har tårkat målar du dit den gula färgen. Obsavera att du måste måla mer än två gånger för att få den gula färgen.Om du t.ex målar den jordanska flaggan som är svart, vit, grön och röd. Då måste du måla den röda först längst in som en triangel och sen den svarta längst upp. Vänta tills färgen har tårkat så du kan måla den gröna längst ner och det vita i mitten när färgerna har tårkat.

Franskt mode!

Du behöver vit färg. Du målar de vita färgen längst ut, för då ser naglarna längre ut. Det finns även remsor som man kan köpa och sätta på naglen för då blir det jämnare. Du behöver även blå och lila till det andra modet. Den lila färgen målar du fram till där nageln börjar växa och den blå längst ut. Du behöver samma sak som det andra modet. Istället för att måla den blåa längst ut så målar du bara på en fjärde del av naglen. Ett tips du måste alltså dela in naglen i fyra rutor så blir det lättare.

Jing Jang!

Du behöver svart och vit färg. Du kan sätta en remsa så att det ser ut som sicksacks. Du måste börja med den svarta färgen för det är lättare att måla över med svart om det skulle komma lite vit. När det svarta har tårkat så målar du dit det vita och samtidigt den vit pricken där nere på den svarta sidan. När den vita har tårkat så sätter du ditt den svarta pricken där uppe på den vita sidan

skortan!

Du behöver lila, gul och orange färg. Du målar först den gula färgen längst ner, men du får bara måla hälften gul och du ska få den gula färgen att sticka upp på vissa ställen, för sen målar du ditt den orangea färgen efter den gula har tårkat. När båda färgerna har tårkat så målar du ditt ett par lila prickar i mitten av naglen.

Lite små tips!

* Måla alltid det största ytan först,(om det inte finns några undantag)
* Måla alltid genomskinligt förre du målar figurerna och efter så blir ytan jämn.
* Måla aldrig under naglarna. För då kan inte naglarna "andas" och dom bryts lättare då.
* Smörj in nagelbanden i nagelbands balsam,3-4 gång i månaden, så att naglarna blir hårdare och vitare.

Har du några frågor eller nåt du undrar över så kan du maila mig på:

[email protected]

Tillbaka till meny