AUTHOR Of THE PAGE Go back

 

Facts

Education

Family

Interest

CV

CV download

FACTS: My name is Johan Larsson and I'm 29 years old. I live in Sweden in a city named Malmoe.I'm studying at the moment. The main reason for studying is to get a job at some company in the IT-consulting line.

___________________________________

EDUCATION: At the moment I'm studying at Lunds University in Sweden, in a program called Systemvetarprogrammet and also parallel with the program Datalogic. The content of the program is programming in different languages, human computer interaction, networks, decision support systems, group dynamics, business economy.... and much more. The courses in Datalogic are very technical towards computers in general and content much programming in Java and other languages. In June 99 I have my candidate but I probably continue and take a Master by Christmas 1999. My former educations is two years in Swedish highschool and courses at nights to get the right competence for the university. I am also educated to be a proffesional meat cutter. I did my military service at the swedish A.A defence. The military education was ten month long and I now have the title corporal.

Lunds University

If you want information about the systemvetarprogram at Lunds University click on the logo.

________________________________________

kmbkmkmm FAMILY: I share my life with my girlfriend Anneli which is my princess from the fairy-tales. Before Anneli I often fantasist about my princess and I guess it's pure luck that I met her. Anneli is 26 years old. She's is also studying, but to become a veterinary. Hopefully she's not available for other men before year 2100. Our daughter becomes 3 years okt 6 1998, and is the shining light in our lives. She can make a bad temper good in one second.

_____________________________________________________________

  INTEREST: Well, I suppose I don't have to mention that my computer is a good friend of mine. But I have other interest to. When I get the time I try to be social with my friends. In the summertime we often get out and play golf. I can't think of anything else that can be so relaxing. Out in the nature and just hitting that stupid ball, pretty crazy but oh so fun. Jogging for about 5 miles is also a good way to relax and get your mind back on track. I also play innebandy. For you people who don't live in Sweden I suppose it's a new experience.It's a soft variant of hockey without skates.

 

The CV is written in Swedish.

.Jag har CV'en tillgänglig som textfil på hemsidan. Den är skriven i word, doc 7.0. Vill du ladda ner den, klicka på mappen.

Curriculum Vitae

Personuppgifter

Johan Larsson

Zenithgatan 16, 212 14 Malmö

Födelsedata: 28:e nov 1969

Telefon: 040-186184

Civilstånd: Sambo

Utbildning

För närvarande läser jag det systemvetenskapliga programmet vid Lunds Universitet, jag började läsa höstterminen 1996 och tar min filosofie kandidat till sommaren 1999.

Följande kurser inom programmet har jag avklarade:

  • ht 96 Programmering Pascal 5 poäng

  • ht 96 Databashantering, SQL 5 poäng

  • ht 96 Praktikfall Systemutvecklingsprocess 6 poäng

  • vt 97 Systemdesign och Systemtänkande 5 poäng

  • vt 97 Design och Kvalitet 5 poäng

  • vt 97 Objektorienterad Analys och Design 10 poäng

  • ht 97 Företagsekonomi 20 poäng

  • vt 98 Datalogi för systemvetare 10 poäng

  • vt 98 Beslutsstödssystem 5 poäng

  • vt 98 Datakommunikation 5 poäng

  • ht 98 Pedagogik gentemot vuxna 20 poäng

Jag har utöver programmet tagit följande kurs:

  • ht 98 Maskinnära programmering, programmering, dokumentation 5 poäng

  • ht 98 Databaser, modellering, dokumentation 5 poäng

Följande kurser kommer jag att ta under vårterminen 1999:

  • Databassystem 5 poäng

  • Säkerhet i nätverk och Databaser 5 poäng

  • C - Uppsats, (ämne ej fastställt) 10 poäng

1995-1996 Komvux Kronborg Malmö

Läste följande ämnen:

  • Matematik nivå A, B och C

  • Samhällskunskap nivå A,

1989-91 Styckarutbildning, Malmö SamFod i samarbete med Värnhemsskolan

  • Teoretiska ämnen: Svenska, matematik, livsmedelskunskap

  • Praktisk utbildning: Diplom har ertagits om slutförd praktisk styckarutbildning.

1990-91 Militärtjänst, Luftvärnet Ystad

  • Gruppbefäl under tio månader

1987 ht ADB & Terminalarbete

  • Latinskolans Gymnasium i Malmö

1985-1987 Kontor & distribution

  • Värnhemsskolans Gymnasium i Malmö

Programspråk

Följande programspråk har jag kommit i kontakt med under min utbildning.

  • Pascal

  • SmallTalk

  • Java

  • Basic.

  • Assembler

Utvecklingsverktyg

Jag har arbetat med följande verktyg.

  • CodeWarrior

  • JDK

  • Oracle 7

  • Oracle PowerObjects

  • VisualWorks

  • FrontPage

Arbetslivserfarenhet

1988-1989 Tekniker, Åklagarmyndigheten i Malmö

  • Arkiv och material ansvarig. Utöver de ordinarie uppgifterna ingick tjänst i växel och reception en till tre timmar om dagen.

1989-1996 SamFod i Malmö

  • De två första åren innefattade en lärlingsutbildning. De resterande åren utförde jag finstyckning av köttprodukter.

Personligt

Språkkunskaper

  • Engelska, både tal och skrift.

Körkort

  • B-körkort

Intressen

Umgås gärna med familj och vänner. Spelar golf, innebandy och tränar styrketräning när tiden räcker till.

Egenskaper

Har ett stort intresse både för teknik och människor. Denna kombination gör att jag ofta fått agera informell ledare vid projektarbeten i min utbildning. Den egenskap jag personligen haft mest nytta av är min trägenhet och beslutsamhet att slutföra påbörjade arbeten. Mitt intresse av att förbättra mina personliga egenskaper har inneburit att jag har lätt för att förstå andrapersoners beteende. Detta innebär att jag med lätthet kan kommunicera och samarbeta med personer från olika ålders och klass-tillhörigheter. Vidare kan nämnas att jag ofta är den som inspirerar och motiverar i motgång. Jag innehar en stor portion av humor och uppskattar likasinnade.

 

.