Anecdote van de ballenverloting

Home

Anecdote van Jo Bogaert en Lappetem

In 1995, won Lovoc 1 en Lovoc 2 (nu Lovoc jun) samen twee ballen, terwijl Lappetem de beker won als winnaar van het tornooi en toevallig ook één bal van die loting.

Het was dit eindtornooi een spannende eindstrijd waarvan je voor de tornooidag niet kon zeggen wie er ging winnen, en dus de eindoverwinnaar ging worden.

Omdat ik (Jo Bogaert) toen de voorzitter was van Lovoc, en training volgde bij Lappetem had ik natuurlijk hen wat gepest en zei dat ze nooit kampioen gingen spelen, hoogstens tweedes. De dag na de prijsuitreiking ging ik als vanouds naar de training van Lappetem op maandagavond.

Die avond kwam ik speciaal wat later op de training, mijn twee vingers in de lucht gestoken (V-teken of 2-teken, tis maar hoe je het bekijkt). Zij natuurlijk in hun gat gebeten zeiden direct; Nee Jo we zijn niet tweedes geworden, we zijn eerstes geworden, waarop ik zei; neen , Lovoc heeft twee ballen gewonnen, jullie maar één.

Ik heb dan moeten vluchten wegens iets te veel naar mij gesmeten en gesmachte ballen en ben de eerste 5 minuten niet meer in het volleyzaaltje geweest, kwestie van mijn persoonlijke veiligheid niet in gevaar te brengen.

Terug naar historiek

Terug naar ballenverloting

Home