Walter's vroegere leven

• Home:
  • Terug naar de cafetaria:
  • Het zal voor sommigen als een donderslag bij heldere hemel zijn, Walter staat niet zijn hele leven al achter den toog van de sporthal. Zelfs Walter woont niet in de sporthal, maar ergens in St.-Niklaas en heeft vroeger nog op andere plaatsen gewerkt en geleefd.

SPORT:

• Op 10 jarige leeftijd "PER ONGELUK" (door gebrek aan spelers) beginnen basketballen bij PINGUINGS B.B.C. (één van de oudste nog actieve clubs in België). Lid gebleven tot 1990.
  • Bij deze club waar ik 20 jaar secretaris geweest ben, was ik naast speler (eerlijk gezegd meer bij de reserven dan bij de 1ste ploeg) ook trainercoach, lokaaluitbater, feestorganisator, enz ... eigenlijk "manusje van alles".
  • Mjn laatste wapenfeit was in 1990 de organisatie en de viering van het 50 jarig bestaan van deze club.
  • Ondertussen speelde ik met een eigen opgerichte badmintonclub 4 jaar in competitie.
  • Daarnaast beoefende ik een aantal "caféspelen" zoals biljart, darts, tafelvoetbal in "cafécompetitieverband" (reden waarom ik zelden thuis was !!!).
  •  

STUDIES:

• Na mijn "studies" in het kleuter, lager en lager middelbaar onderwijs, waar mijn resultaten zeer goed tot uitstekend waren, ging het in het secundair (economische afdeling aan het K.Atheneum te Antwerpen) met mijn resultaten langzaamaan bergaf totdat ik het laatste jaar, omdat ik het zo interessant vond, zelfs tweemaal gevolgd heb.
  • Hierna waagde ik mijn kans aan de V.U.B. richting psychologie en later readaptatiewetenschappen in een avondschool in Mechelen. Ik denk dat het "geluk" of "iets anders" me tegenzat.
  • Ondertussen heb ik in mijn beroepsleven evenwel meer aan psychologie en readaptatie gedaan dan tijdens mijn studies.
  •  

BEROEP:

• Na mijn "geslaagde" studies ben ik aanstonds naar het café gegaan om er ..... te werken (of dacht iemand iets anders ???). In het toen, in Antwerpen overbekende studentencafé "De Club" werkte ik 7 jaar.
  • Ondertussen was ik ook gestart met een eigen basketballokaal.
  • Daarna baatte ik 7 jaar lang een dagbladhandel uit op het Sint Elisabethplein (niet ver van het vermaarde "De Coninckplein" waar ik trouwens vele uren basketbal en nog van alles gespeeld heb).
  • Door allerlei omstandigheden was niijn nadien geopende restaurant Pergola niet zo'n geslaagde zakelijke onderneming en tevens één van korte duur.
  • Gedurende deze voor mij tot op heden moeilijkste periode in mijn leven begon ik te werken bij de verhuis-, transport- en distributiefirma Vivet Gosselin, Gosselin World Wide Moving, High Quality. Bij deze firma begon ik als verhuizer met dikwijls opdrachten in het buitenland vaak in het gezelschap van mijn 8 jaar jongere broer Patrick.
  • Nadien kwam ik terecht bij de distributieafdeling terecht waar ik een aantal jaren de dispatching waarnam. Na het aanbod van een nieuwe job die ik niet zo zag zitten, nam ik ontslag.
  • "PER ONGELUK" las ik op een terugvlucht van een reis in 1992 een advertentie waarin men uitbaters zocht voor een cafétaria van een sporthal. Wel...... ik ben hier nog steeds !!!
  •  

MARKANTE LEVENSGEBEURTENISSEN:

• Van mijn 10 tot en met mijn 12 jaar was ik "acteur" in een tiental jeugdfilms voor het programmajeugdmagazine op de toenmalige B.R.T.
  • Van 1961 tot en met 1990 lid van Pinguins B.B.C.
  • Met mijn vader had ik wegens familiale omstandigheden geen contact meer sinds mijn 14de maar naar aanleiding van de afbraak van de Berlijnse muur in 1989 nam ik met hem terug contact op en sindsdien zien we elkaar "gelukkig" weer. Verloren jaren ....
  • Van mijn 14 de tot op heden medeorganisator van allerlei culturele, sportieve en andere feestelijke inrichtingen.
  • Tijdens mijn laatste 2 jaar atheneum secretaris van de studentenvereniging ARS van het K. Atheneum en het K. Lyceum te Antwerpen.
  • In 1971 mede intitiatiefnemer en organisator van een 6 weken durende "expeditie" naar Turkije met krantenartikels voor De Nieuwe Gazet.
  • Van 1972 tot 1988 : te veel om te vertellen
  • In 1988 een 1 ste auto ongeluk waar ik veel geluk had en mijn leven aan een zijden draadje hing.
  • In 1990 het weerzien met mijn vader.
  • In 1991 mijn "engeltje" Ann leren kennen.
  • In 1995 een 2de auto ongeluk.Weer veel geluk gehad .... onkruid vergaat niet.
  • Vanaf het seizoen 1997-1998 voorzitter B.B.C.Lokeren.
  • Vanaf het seizoen 1999-'2000 bestuurslid Lokerse minivoetbal.
  • Home:
  • Terug naar de cafetaria: