13 maart 1999

Zaterdag 13 maart was een dag om niet snel te vergeten. Dat zal iedereen die er bij was met me eens zijn. Toen ik aankwam op de club was er iemand van de KNHB die allerlei oefeningen met Gert en Arend-Jan doorsprak.
Suzan en Bas bedolven onder handtekeningenjagers Suzan en Bas bedolven onder handtekeningenjagers Handtekening van Bas op een stick
Een tijdje later kwamen er twee mensen, die al vrij snel bedolven werden onder de kinderen die allemaal een handtekening wilden op hun shirt, stick, bal of waar dan ook. Die twee mensen waren Suzan van der Wielen en Bas Nieuwe Weme, twee toppers uit de Nederlandse Hockeywereld.
Verzamelen voor de clinic Gert houdt even een korte inleiding voordat het echte werk begint Gert houdt even een korte inleiding voordat het echte werk begint Zooitje sticks tijdens de warming up De hele groep onder leiding van Suzan en Bas aan het opwarmen
Na een korte inleiding door Gert, waarin hij zei dat er te weinig gescoord wordt bij Hoevelaken, gingen deze twee toppers hard aan de slag om daar verandering in te brengen. Een goede training begint met een warming up, zo ook deze. De hele groep, toch zeker wel 80 kinderen, liep een paar rondjes en rekte en strekte. Daarna werden alle oefeningen even voorgedaan door Suzan en Bas. Hoewel er niet veel gescoord werd omdat er zo'n 'domme keeper' (citaat Bas) steeds in de weg stond, was voor iedereen duidelijk wat de bedoeling was.
Wedstrijdje Wedstrijdje Wedstrijdje
In groepjes, ingedeeld volgens de normale teamindeling, ging iedereen de oefeningen af. De oefeningen waren onder andere de lop over een liggende keeper, verkorte slag, wedstrijdje, tip in, backhandslag en balsnelheid meten. Toen iedereen moe en voldaan van de oefeningen terugkwam, werd de hockeystick trophee uitgereikt aan degene met de minste fouten op het scheidsrechtersexamen door Bas. Daarna begon de jacht op handtekeningen weer. Ondertussen werden binnen de voorbereidingen getroffen voor de playbackshow. Toen Suzan en Bas weer naar huis gingen, zat iedereen binnen in spanning te wachten op de acts die zouden komen.
Playbackshow: Frans en Joost als The Offspring met Pretty Fly (for a white guy) Playbackshow: Marleen en Anne als de RealMcCoy met Come and Get your love Playbackshow: De Jury luistert aandachtig. Van links naar rechts Robbert, Loes en Ellen Playbackshow: Lisanne, Eileen, Charlotte en Eline als Kinderen voor Kinderen met Meidengroep Playbackshow: Sasha als All Saints met Under the Bridge Playbackshow: Lars als Paul de Leeuw met Vlieg met me mee naar de regenboog Playbackshow: Auke als Volumia! met Hou me vast, de uiteindelijke winnaar Playbackshow: Auke met de grote prijs Playbackshow: het vaantje dat iedereen kreeg
Met Wim als presentator werden er 12 acts opgevoerd. De Jury (Loes, Ellen en Robbert) hadden het erg moeilijk. Auke werd uiteindelijk gekozen tot winnaar van de playbackshow 1999 met zijn optreden als Volumia! met 'Hou me vast'. Toen iedereen zijn vaantje, oorkonde en voor Auke natuurlijk de beker had gekregen, ging alles aan de kant om de dag af te sluiten met een supergezellige disco. Zoals ik al zei, een dag om niet snel meer te vergeten!
Dit was de deelnemerslijst van de playbackshow 1999:

1 Colette Haisma
Aniek Meyer
Two Unlimited - Never surrender
2 Frans Plantenga
Joost Huttenga
The Offspring - Pretty Fly
3 Marleen Krijgsman
Anne de Boer
Real McCoy - Come and get your love
4 Saskia Klein
Aqua - Calling You