information
spelartrupp

ungdomssektion
spelprogram/resultat
grön/svartabladet
                

Patrik Danielsson Tr�nare

Har du n�gra �sikter om f�rra �rets s�song?
Det var ett �r d� ingen trodde p� oss och vi var inte under press p� n�got s�tt. Efter en tr�g inledning av serien kom vi ig�ng och spelade nio matcher utan f�rlust. H�sts�songen blev tyv�rr inte lika bra. Mot slutet fanns b�de en nedflyttningsplats och en fj�rdeplats inom r�ckh�ll, vilket s�ger lite om hur j�mnt det var.
Hur ser truppen ut i �r?
Truppen �r i stort s�tt of�r�ndrad j�mnf�rt med f�rra �ret. Vi har tappat Niklas Andersson till SG-97 (G�teborg) samt Mickael Pettersson till TFF. Nya f�r i �r �r Per Broberg(FFF) och Hans Nilsson(HBK). Tv� fina nyf�rv�rv som jag �r s�ker p� att BoIS kommer ha stor gl�dje av i m�nga �r.
Hur har ni tr�nat och hur k�nns det
Vi har under f�rs�songen tr�nat fem pass i veckan. Tre p� planen d�r boll ing�tt och tv� pass med styrketr�ning i brottarlokalen. Vi har ett litet annat utg�ngsl�ge i �r j�mnf�rt med f�reg�ende �r d� vi fick starta fr�n noll vad det g�llde v�rt grundspel. I �r vet alla spelare hur vi skall upptr�da och vi kan d�rf�r jobba med att bli �nd� b�ttre p� det vi g�r. F�r full�rd blir man aldrig som fotbollsspelare. Jag tycker ocks� v�ra tr�ningsmatcher har visat p� en bra j�mnhet i truppen. Vi har provat m�nga spelare p� ett flertal positioner och �nd� gjort bra resultat, vilket st�rker oss som lag.
Vad �r m�ls�ttningen med �rets s�song?
I skrivande stund har vi inte spikat n�gon m�ls�ttning, utan det g�t vi under helgen 8-9 april tillsammans med spelarna. Jag tycker det �r viktigt att dom f�r vara med och l�gga fast b�de sina egna och den totala m�ls�ttningen. Men jag hoppas redan nu att vi kan f�rb�ttra v�r placering fr�n f�rra �ret
Har du n�gra favoriter till seriesegern?
Jag tycker att serien ser precis lika oviss ut i �r som f�rra �ret. Favoriter blir v�l Varbergs GIF, Halmia och Laholm. V�rnamo tror jag s�kert vill vara med och sl�ss om seriesegern. �r ryktena sanna s� kanske vi f�r se en f�re detta landslagsspelare p� Vallen i �r. Eventuellt skall Jonas Thern spela f�r V�rnamo.
Hur f�r Varberg ett lag i Superettan?
Jag tror att det handlar mycket om att skapa s� bra f�ruts�ttningar som m�jligt f�r b�de spelare och ledare. Det tror jag bara g�r att g�ra genom l�ngsiktiga m�l- inte bara titta p� n�sta s�song. Jag �r ocks� s�ker p� att om det skall finnas n�gon chans i en stad av Varbergs storlek m�ste hela stan st�lla upp p� det laget. Det �r bara och titta p� lagen som spelar d�r, vilka resurser de har.

Men nu �r det den h�r s�songen med spel i trean som g�ller och vi kommer att g�ra allt vad vi kan f�r att bjuda v�r trogna publik en sp�nnande och po�ngrik s�song. Ser redan nu fram mot f�rsta seriematchen mot Str�msn�sbruk annandag p�sk p� P�skbergsvallen med mycket publik och v�l f�rberedda spelare