Harry Wremerth

Född 281022 - Vilar i frid 981110

Ja, gott folk. Denna sida är tillägnad just Harry Wremerth. Denna underbara man som hann vara med i 70 år innan hans tid slutligen kom. Jag har länge fasat den dag då min käre far inte längre skulle vara där, inte kunna trösta och hjälpa mig när jag haft det svårt, inte längre muntra upp en med sina skämt och kommentarer, ja helt enkelt inte vara här mer. Men allt gott måste komma till sitt slut. Harry var älskad av alla som kände honom, och alla han mötte under sina levnadsår har nog bara gott att säga om honom. Han var världens bästa far och en bra familjeförsörjare. Jag saknar dig far och önskar du vore här åter.

Tillägnad min käre make

"Någonstans långt borta,

där böljor slår mot strand,

där alla klockor tystnat,

och alla skeppen stannat,

just där, vid denna strand,

någonstans, skall vi åter mötas."

Din käre Maka Lisbeth

Saker jag minns:

Jag minns en sommardag ute i Klagshamn då vi gick ute på ängen. Jag var inte mer än ca 5 år skulle jag tro. Det fanns en häst där som hette Frida som vi ofta hälsade på. Jag minns att jag föll av henne en gång när jag skulle testa att rida. Du var där direkt och tröstade mig och snart var allt bra igen. Jag minns då du och mamma lärde mig att cykla. Jag lärde mig snabbt med er hjälp. Stödhjulen tog vi bort nästan direkt. Jag minns när vi cyklade i Limhamn när jag var ungefär 6 år. Jag tittade på dig och du log. Vi bodde snålt då.. Hela familjen i en liten etta på Glasbruksgatan i Limhamn, men vi hade det bra ändå. Sedan flyttade vi ut till Åkeshem i Västra Klagstorp. Den tiden är nog den jag minns bäst. Det var en härlig tid. Den bästa tiden av mitt liv. Men vi flyttade in till stan och bosatte oss på Värnhem. Ja, alla förutom Jan. Han hade ju redan flyttat hemifrån vid det laget. Sen blev det dags för Robban att flytta till en egen lägenhet också var det bara jag kvar. Hehe. Många hus och lägenheter, ja till och med gårdar har vi hunnit med i vår familj. Men dagen kom då du inte orkade mer och Nobelvägen blev ditt sista hem.

Tack far! Tack för den tiden vi haft tillsammans. Jag saknar dig!

Din son

Anders

En sista hälsning till Harry från

Äldsta sonen Göran.

Ian och sju av hans sammanlagt 11 barnbarn

Therese, Marcus, Patric, Robin, Jim, Nathalie & Sophie

Vila i frid!

Här lämnar jag plats för foto på far mm. Men de som vill skriva in något på sidan kan skicka mig ett mail så lägger jag ut det här.

BACK