Anmeldelse af "Ninja U.S.A."

Kina/Japan (?)
Spilletid: 92 min.
Instruktør: Wu Kuo-Jen

Medvirkende:

Alexander Lou
George Nicholas Albergo
Yau Jin Tomas
Yip Yung
Li Hoi Hing
Yang Song
Yu Jin Bao

Her er nogle få samples i Mp3-format. Ved at lytte til dem kan du høre hvor fantastisk skuespillerne lyder:
Samples

"Argh! Vis mig hvordan man stryger, ellers slår jeg dig ihjel!

"Giv mig koldskål!"

…………………………………………………………………………………………….

Vi fandt det umuligt at der skulle eksistere andre film som bare havde skyggen af en chance for at blive nævnt ved siden af film som Reptilicus og Starcrash - vi tog åbenbart fejl.

Filmen Ninja U.S.A. er ikke bare en af de flotteste og dyreste film nogensinde - det er også en af de bedst spillede.

Filmen handler om to unge svin som tilsyneladende er ekstraordinært gode til nin-jitsu. De er I lidt af et dilemma. Filmens obligatoriske bad guy har bortført hovedpersonens "smukke" kone pga. nogle afslørende fotos.
Normalt ville de med det samme sætte ind efter det ildelugtende fjols, men tingene står sådan til at the bad guy reddede dem fra døden da de var børn. Fantastisk historie ikke?

Det der virkelig gør filmen værd at søge efter må være den fantastiske synkronisering fra japansk/kinesisk til engelsk. Skuespillerne har virkelig gjort en fantastisk præstation. Ikke nok med at det lyder FUCKING sjovt når de taler, det lyder også FUCKING ringe! Et kæmpe plus!

Effekterne er heller ikke til at skimte af. I starten ser man bl.a. en ligegyldig motorbådsjagt, hvor en flok sorte ninjaer jagter et par jubelidioter. Midt i virvaret hører man pludselig en lille lyd som mest af alt lyder som et legetøjspistolskud, og i næste øjeblik ser man en lille robåd i brand langt inde på land. Se det er hvad jeg kalder eksplosioner!

De utallige action-packed kampscener er også i en klasse for sig. Filmens sorte ninjaer har evnen til at gøre sig usynlig(!!). Det ser så fedt ud når de kommer til syne ud af den blå luft.

Et af højdepunkterne i filmen som simpelthen skal opleves er hvor the bad guy viser sin fantastiske ninja-træningslejr frem til sine trafikselskabselskende kumpaner. Han prøver at imponere dem ved at vise hvilke fantastiske moves ninjaerne kan udføre. I samme øjeblik kameraet kører hen mod en af kumpanerne bliver filmens sejeste sætning sagt: "Jesus Christ! I'm impressed!" - det skal simpelthen opleves. Ligeledes er scenen, hvor en af de sorte ninjaer frivilligt hopper i døden, en uforglemmelig scene.

Egentlig ville jeg have givet denne film 8 ud af 10 for en fantastisk oplevelse, men den fantastiske slutscene løfter den simpelthen endnu længere op til et perfekt 10-tal! JESUS CHRIST! I'M IMPRESSED!!!!!!!!!!

Tilbage...

Bordben@jubiipost.