Tidskrifter
Lyrikvännen (helt oumbärlig för den som vill ha nyskriven lyrik), Konstperspektiv, Dansmagasinet, Siksi, Wallpaper�
 Jag rekommenderar ett besök på Konstcentrum och Café Spegeln i Gävle. De har en helt otrolig mängd obskyra tidskrifter.

Länkar
www.toreadors.com
www.dai.ed.ac.uk/students/lonised/toreador/salon.html

Några citat

�Eros; du grymmaste bland gudar!
Jag väntar inte, jag flyr inte,
jag lider endast som ett djur.�
  Edith Södergran

�Tavlor är som män, kan man leva utan dem är de inte mödan värda.�
 Lila Acheson Wallace

�Vad skulle inte Döden inte ge för att hindra dig att ha sådana ögon, sådana lår, sådana vader, sådana tår?
Vad skulle inte Döden ge för att kunna stoppa undan dig för sig själv,  för evigt?�
Cecilia Vicuña

�Elegans kan man inte åstadkomma med endast ett klädbyte.�
Coco Chanel

�Det fanns aldrig ett geni utan ett visst mått av galenskap�
  Aristoteles

�Livet knäcker din själ medan Konsten påminner dig att du har en.�
  Stella Adler

� Jag är trött på allt tjat om att det är den inre skönheten som räknas. Vad vill ni ha? En vacker lever?�
  Jean Kerr

�Man kan inte köpa lyx i ekonomiförpackning.�
  Angela Thirkell

�När hon öppnar ögonen är det som om hon tog av sig kläderna.�
  Colette

��Framgången har inte gjort mig bortskämd, jag har alltid varit odräglig.�
  Fran Liebowitz

�Gryningen fann oss tätt omslingrade på sängen med munnarna på strålen av oändligt rinnande blod�
 Fédérico Gàrcia-Lorca

Klanbok Toreador
Bok N, version 1

©1998 Teaterföreningen Maskerad

Layout och framställning:

Anette Åsblom
   Jonnie Hedqvist

Htmlkodning:

Jonnie Hedqvist

Översättning:

Anette Åsblom

Illustrationer:

ClipArt, div. tidskrifter och Joshua Gabriel Timbrook.

Tack till:

Min musa, föreningens medlemmar, Gefleortens mejeriförening, Felis Svantus Catullus, Nescafé, Huong Que gatukök, Cubanate, internet, Konstcentrum i Gävle, Biblioteket i Gävle, Söders Deli, Länsmuséet, gallerier, musikpubar, parfymerier, Konserthuset, Café Spegeln och sist, men inte minst, Café Artist.

Avskrivning:

Materialet i detta häfte baseras på rollspelsbolaget White Wolf�s produkter, vissa namn och visst innehåll står under deras copyrightlagar. Vissa delar av häftet är direkt avskrivna och/eller fritt översatta från White Wolf�s produkter. White Wolf behåller naturligtvis copyrighten till de avsnitten.
Denna bok är endast avsedd för att få svenska Levande rollspelare att på svenska förstå White Wolfs regler för levande rollspel. Denna produkt är endast avsedd att användas för enskilt och privat bruk av medlemmar i föreningen Maskerad eller personer som medverkar på Maskerads föreställningar och får inte säljas. Den får bara användas som referensmaterial av medlemmar i föreningen Maskerad.
Regelsystemet och övrigt material står alltså under de vanliga copyrightlagarna. Det är således strängeligen förbjudet att reproducera eller använda dessa regler annat än som medlem i Teaterföreningen Maskerad. Andra föreningar uppmanas härmed att antingen ansluta sig till Teaterföreningen Maskerad för att kunna utnyttja dessa regler eller skriftligen kontakta författarna för att få tillstånd att överträda copyrightlagarna. Överträdelse kommer att beivras men författarna kan  mutas med öl och/eller whisky utan större problem.

Särskilda omnämnanden:

Adèlè Olivia Gladwell för hennes teorier angående Thanatos/Eros, den kristna mystiken och vampyrer samt vampyrens och blodets roll i den moderna konsten i sin bok �Bridal Gown Shroud�.

Picasso, Mozart, Lars Norén och många, många fler.

Förgående Sida
Tillbaka till Rouen