Lite om Marlock.
Namn: Marlock
Ålder: 18 vårar
Bor: Helsingborg
Går: Andra året på Handels programmet
Genre: Shaman på nordiskt manér
Intressen:
Jag är en väldigt aktiv kille och tycker om att arbeta med hela kroppen. På grund av det så har jag hållt på med mycket som Judo, Ju Jutsu (stavning öhhhh...), Tae Kwon Do, Rodd, Fotboll m.m.
Hela kroppen innebär ju huvudet också och till hjärngymnastik har jag valt politik, det är faktiskt jätte kul när man kan påverka samhället lite åt det bättre hållet (min politiska ställning tänker jag inte skriva).
Musik:
Jag är väl vad man kan kalla en allätare. Men gillar den lite mörkare musiken, typ Korn, Silverchair, Emperor, Marilyn Manson m.m. Men sen gillar jag även Nirvana, Astral Projection...............
Ja, jag skulle kunna göra den listan väldigt lång men som sagt:
Allätare...
Magi:
Kvinnan som invigde mig i magins underbara och mystiska värld var min kära Mamma och då var jag 13 år. Då visade hon mig lite av den "vita" sidan av magi. Som tex vad en aura är, tarot, indian kulturen och en massa annat, det var då mina hjärnceller satte igång. Även fast jag redan som 8-9 åring var jätte intresserad av allt det övernaturliga, UFO, paranormalt m.m. Men det var vid 13 års åldern som jag verkligen började. (Min Mamma har alltid varit en häxa och hon är en av de starkaste kvinnorna jag någonsin träffat, ja, det blev lite fel men ni förstår nog vad jag menar. =)) Sen har det skenat iväg.
Nu använder jag mig av Asatron i mitt magiska arbete, det är den religion som passar mig bäst. Varför? undrar ni, men det skall ni få reda på. Jo för inom Asatron har du alla energier representerade som tex Kunskapen är det Oden som har och Frej är fruktbarhetens gud. Mer om detta kommer snart....
Tillbaka.