|
| Jag är 24 år gammal i min nuvarande fysiska kropp men jag har lika mycket |
|
| kunskap som en gammal gumma. Jantelagen bryr jag mig inte det minsta om. |
|
| Kanske en del uppfattar mig som bitter ibland och det skall jag inte sopa under |
|
| mattan. Ja ibland är jag bitter när jag inte orkar känna sorgen över hur människor |
|
| behandlar varandra och hur vi människor låter andra människor förgifta vår mat |
|
| vår luft, vårt vatten och hur vi blinda försöker upprätthålla en ytlig fasad för att |
|
| vi är så rädda för vårat undermedvetna. Och... nästan alla godtycker till detta |
|
| genom att inte göra nåt åt saken, om vi då ändå kunde försöka att göra nåt |
|
| åt all denna orättvisa som sker på vår jord. Vi kunde starta en protest grupp |
|
| genom att be folk fylla i nån form av lista och kanske gå med i nån protest grupp. |
|
| Tänk om åtminstone var 20:e person gjorde så här och skaffade en liten grupp, |
|
| sen kunde vi alla gå samman och tillsammans skapa en förändring, för staten |
|
| kan inte leva utan oss. Och... vi följer tigandes och lidandes deras lagar. Ok, |
|
| vi kanske sitter hemma och klagar och gnäller tillsammans med vår familj eller |
|
| våra grannar. MEN VAD HJÄLPER DET. Tänk istället ut hur vi kan förändra detta |
|
| samhälle till ett mänskligare och lyckligare sådant. När du har kommit fram till |
|
| hur förändringen skall ske. Börja då GENAST med att förverkliga den. Detta är |
|
| absolut inte en uppmaning till våldsamma protester. Vi kan dock lösa detta utan |
|
| våld. GLÖM INTE DET. Så TÄNK och GENOMFÖR detta nu innan allt är försent. För du är |
|
| väl medveten om växthus effekten och vår jord som håller på att bli urarmad, |
|
| vilket betyder att vi odlar vår mat om och om igen på samma plats så jorden |
|
| hinner inte återhämta sig och de viktiga näringsämnena försvinner mer och |
|
| mer. Tänk på alla kemikalier och annan skit som finns i vår mat i livsmedels- |
|
| affärerna, i godis, läsk,tvål, shampo och vanliga råvaror. Är det sådan mat du vill |
|
| äta? Kanske du inte tänkerpå detta eller tänker att det är väl ingen fara med |
|
| det. Jag mår ju bra. Ok, kan du tänka att du skulle kunna må bättre och sätta |
|
| dig in i vilka skador detta gör, om inte för dig så tänk då på miljön. Vi vill väl |
|
| inte överlåta en ohälsosam miljö till våra barnbarn osv. (En liten hemlis: Det är |
|
| tillochmed så att reinkarnation existerar, vad innebär detta? Fundera på det.) |
|
| Som vanligt när jag skall skriva om ett visst ämne så glider jag alltid in i nåt |
|
| helt annat, men ok så får det bli. Men, jag är inte alltid bitter. Det finns även |
|
| ett litet klarsynt och lyckligt barn inom mig. (Som vi alla har.) Jag har inom |
|
| mig mörker och ljus, det svåra för mig är att förena dem. Men jag har ännu |
|
| inte gett upp. Men, ibland önskar jag att jag vore på en ren planet där maten |
|
| var ren, där luften var klar och människorna levde i harmoni med ett högre |
|
| medvetande. Där de satt och komunicerade om intressanta och otänkta tankar. |
|
| Istället för en massa skitsnack och kall prat. Men, nu är jag här och det finns |
|
| en mening med detta. Vilken jag blir klarare över för varje år som går. Jo, jag |
|
| är nog väldigt klok men något ensam, det är ju inte många som förstår mig. |
|
| Ibland kommer en och en annan som säger sig förstå, men det visar sig mycket |
|
| snabbt att han/hon lever i en trosföreställning. Ännu mera sällan möter jag en |
|
| sanningens själ som ser rakt in i mitt inre. Själ möter själ. Tomas Di Leva är |
|
| sanningens och den rena kärlekens själ. Inte för att jag "känner" honom, men |
|
| vi har mötts tre gånger och han ser. Sen finns där några få till som har bringat |
|
| mig hopp och ljus. Tack för detta. Kanske jag återkommer hit och skriver mer. |
|
Home
Mystik och sanning
|
 |