Mijn Volvo Amazon

Mijn Volvo Amazon

Hier is ze dan eindelijk. Mijn eerste auto. Een Volvo 'Amazon' 131 uit 1964. Onder de motorkap bevindt zich een B18A motor (dus 1780cc met enkele carburateur). Deze levert 75 PK bij 4500 toeren en een top van 145 km/u (jawel).
Er moest aardig wat gebeuren om de 'Mighty Volvo' RDW te keuren:
-de claxon werkte niet
-de draagarm rechtsvoor moest vervangen worden (ivm een scheeur erin).
-de rubbers van de reactiestangen (boven en onder) moesten vervangen worden, omdat er spelling was op de achteras
-de beugel waar de linker reactiestang aan de achteras bevestigt is moest gelast worden
-er moest een nieuwe raamgeleider in de rechter deur
-de scharnieren van beide deuren moesten vervangen worden
Ook zijn de remverhoudingen links/rechts niet goed, maar daarvoor gaat 'ie binnenkort de garage in.
Dan moet de Amazon in Januari 2000 weer naar de RDW voor herkeuring.
Laten we maar hopen dat het dan wel goed gaat.
Als 'ie eenmaal gekeurd is, wil ik de techniek even nakijken, en dan kan ik er eindelijk mee rijden. Het is de bedoeling om nieuwe bumpers erop te zetten, nieuwe vloerbekleding erin en hem over te laten spuiten. Maar dat komt pas als ik deze ga gebruiken als tweede auto. Eerst moet ik een 480 turbo zien te krijgen, maar dat duurt nog even!

Deze auto is geimporteerd uit Zweden door A.J Huissen. Ben je op zoek naar een Amazon, is er een model die je nergens kan vinden, stuur hem dan een mailtje. De kans dat die auto in Zweden gevonden wordt is groter dan in Nederland!
Zijn e-mail is [email protected]

Home PageTable Of ContentsE-Mail

Last Update: 30-12-99
Web Author: Arthur Heemrood
Copyright �2000 by Heemrood Web Design Ltd. - ALL RIGHTS RESERVED