Mijn favoriete sporten

Ik houd van bijna alle sporten, mijn favorieten zijn triathlon (zwemmen, fietsen en lopen), roeien en schaatsen. Ik heb op voetbal, atletiek, tennis, zwemmen en schaatsen gezeten.

Roeien

Ik weet niet of jij iets van roeien weet maar ik roei in een C4x+. Dat betekend dat je met vier roeiers en één stuurman in een boot zit, en elke roeier heeft twee riemen (roeispanen). Op het plaatje hierboven zie je een skiff, dat is een boot met maar een roeier en geen stuurman. Ik roei nu voor bijna één jaar bij de roei- en zeilvereniging Die Leythe (in Leiden), en heb net voor het eerst enkele wedstrijden geroeid in Leerdam, Rotterdam en Den Haag.

Triathlon

Hier onder staan wat resultaten van mij

Schaatsen

Ik zit niet op een schaatsclub maar vind het wel leuk om in de winter als er ijs ligt veel te schaatsen maar als dat niet het geval is dan ook een paar keer op een kunstijsbaan. Ook houd ik ervan naar wedstrijden op TV te kijken, de foto's hierboven zijn genomen op de Olympische Spelen in Nagano. V.L.N.R. Romme, Postma en Ritsma, de beste Nederlandse allrounders van dit moment.

De bovenstaande plaatjes vond ik op internet oa op Corbis.com en op de website van de triathlon van Sydney.