Haar levensverhaal

Portfolio Haar Miss-verkiezingen Haar liefde-haatverhouding

Brunhilde.

Ik leerde Brunhilde voor het eerst kennen via de heel intensieve campagne die ze in Oudenaarde voerde voor haar verkiezing als Miss Belgi�. Ik wist niets, noppes, nada over haar. Maar haar gedrevenheid, haar flyer en natuurlijk haar look intrigeerden mij in die mate dat ik meer wilde weten.

Toen ik haar levensverhaal neerpende, was de verkiezing net twee maanden voorbij. Ik wist al veel van haar. En toch, telkens als ik iets nieuws verneem, schrik ik weer. Deze dame heeft al een hele weg afgelegd, maar ze heeft nog meer in haar mars, veel meer. zoveel is duidelijk.
Hieronder vindt je alles wat ik al weet over de 22 jaren die Brunhilde al intens beleefde.

11 september 1978. Brunhilde Solange Andries Verhenne wordt geboren in Gent. Ze was de laatste in een rij van vijf. Al snel bleek dat ze geen persoontje zou worden dat veel zou stilzitten.
Toen ze negen jaar was, begon ze aan klassieke balletlessen. Ze nam er na een tijdje notenleer bij, de basis voor iedereen die iets muzikaal in zich had. En dat had ze, na twee jaar begon ze piano te spelen. Piano, een instrument waar je gevoel in moet leggen, als je er ook maar ��n mooi streepje muziek wil uithalen. Dat haar ouders verliefd zijn op de rustgevende klanken van klassieke muziek, zal vast en zeker een goede invloed gehad hebben.

Maar ze kon niet blijven stilzitten.

Ze werd verliefd. Verliefd op het meest edele dier dat Moeder Natuur voortbracht. Het Paard. Brunhilde leerde het paard berijden. Ze leerde het paard in al zijn eenvoud al zijn talenten benutten. Van het competitieve jumping ging ze zich steeds meer gaan toeleggen op dressuur. Heel langzaam, stap voor stap, een paard zodanig opleiden dat het in de rijder zijn meerdere erkent. Uiteraard moet je zo een edel dier zijn karakter niet miskennen. Genoeg de teugels lossen zonder ze te verliezen.

En nog steeds kon ze niet blijven stilzitten.

De balletlessen waren niet veelzijdig genoeg voor deze duivel-in-een-doosje. Ze nam er de jazz-lessen bij. En nog later het al even imponerende stijldansen.

Ze was amper twaalf toen ze plots een nieuwe uitdaging vond in haar leven.
Aan de archeologische site van Ename werd een openluchtspektakel georganiseerd. Acteurs en actrices uit de streek voerden enkele prachtige voorstellingen van "Beatrijs" op en gebruikten de site van de oude site van de Enaamse abdij als decor. En u voelt al aan wie daar een van de hoofdrollen in de wacht sleepte. Inderdaad, Brunhilde proefde voor het eerst ten volle de smaak van het grote publiekspodium.
En ze vond het zalig!

Nadien deed ze mee aan "All Musical", alwaar ze meerdere rollen vertolkte. Een produktie die haar vele talenten weerspiegelde: dansen, zingen, acteren, ... Alles waar ze dol op was, mocht ze doen.

Ze wist steeds beter waar ze in haar leven heen wilde. Ze volgde dictielessen en voordracht. Ze was hoedanook niet op haar mondje gevallen. En net dat ging haar heel goed van pas komen...

In het voorjaar van 1999 (ze was toen 20 jaar) deed ze mee aan de verkiezing van eikoningin in Kruishoutem. Een lokale verkiezing, zal je denken. Tot je ziet wie er meedingde naar het kroontje: van heinde en verre kwamen ze om deel te nemen. Een van de meest opvallende concurrentes was toen Joke Van de Velde, die later Miss Belgi� werd. Maar de enige offici�le Eikoningin van Kruishoutem, Ambassadrice voor de ei-en pluimveesector 1999 werd Brunhilde Verhenne! 1 jaar lang vervulde ze deze functie, met glans. Toen presenteerde ze de verkiezing van haar opvolgster.

Tijdens de laatste jaren vol hectische toestanden was deze duizendpoot er ook nog in geslaagd al haar diploma's te halen. Ze slaagde voor secretariaatsbeheer, optie medisch secretariaat, volgde algemene managementscollege's en permanente cursussen Frans en Engels.

En telkens kreeg ze zin in meer...

Ze nam deel aan Miss Vlaanderen 2000, werd daar tweede eredame en Miss Oost-Vlaanderen.
En toen kwam de grote stap.
Brunhilde nam deel aan de preselecties van Miss Belgi�. Ze werd tot de twintig finalisten verkozen en stelde alles in het werk om het zo ver mogelijk te schoppen. Ze voerde campagne, gaf een fan-party, gaf enkele aftrappen, deed tientallen act de pr�sence, ging naar Bahrein, ging op afzondering...en werd verkozen tot in de top vijf!!

Dat al die ervaring haar vruchten afwerpt, hoeft geen betoog.
En daar wil deze website een bewijs van zijn...