Min Familj och mej

Min familj     
Best�r av mej sj�lv som hustomte, min fru Gunilla som ... samt v�ra barn Beatrice och Philip som upplyfter mitt liv till n�got sk�rskilt. Vi bor i Boden i ett hus vid Lule �lv. 
Vi har �ven ett "sommarst�lle" i Vit�.
Kort om mej       
Jag �r uppvuxen i Vit�, en by ca. 4.5 mil N om Lule�. 
Mina f�r�ldrar bedrev d�r jordbruk. Vi var fem i familjen, jag var yngst sedan min bror och syster. Driften avvecklades successivt fr.o.m. 1972 d� min far hastigt gick bort fr�n oss. Efter min mors bortg�ng 1998 k�pte jag l�s hennes f�r�ldrahem fr�n mina syskon.
Vilket numera �r v�rt "sommarst�lle".
Efter min gymnasieutbildning och milit�rtj�nst (1978) flyttade jag ner till Stockholm, f�r jag fick ett arbete d�r. Till att b�rja med hos en mindre radiohandlare och senare p� Thor Hyr-TV. Jag hade aldrig f�rut varit i Stockholm, men det gick bra.
1986 genomdrev man en stor omorganisation p� Thorn, d� s�kte jag och fick arbete p� d�varande Erikssons Kontorsservice i Boden (nuvarande Kontorslandslaget), och vi flyttade upp. Jag och min flickv�n som genom postens f�rsorg hade f�tt kontakt 1977.
Efter att vi varit sambo i 20 �r besl�t vi oss att ta steget fullt ut och gifta oss, vilket skedde 1988. Sedan skulle det dr�ja fyra �r innan vi fick v�rt f�rsta barn och sedan ytterligare fyra innan vi fick v�rt andra.
 1993 blev jag uppsagd fr�n Kontorslandslaget p.g.a. arbetsbrist. 
Jag gick d� en starta-eget kurs och f�rs�kte starta ett f�retag, men d� det inte fanns m�jlighet att ordna n�gon finans i uppbyggnaden och inte senare heller s� har det inte blivit s� mycket av det.
Sedan 1997 har jag studerat en m�ngd av olika Data och IT program, vilket resulterade med att jag 1999 blev MCSE. 
Mina intressen �r f�rutom familjen �r naturen, data, hemelektronik och v�rt lantst�lle i Vit�. 

Kontakt sidan  Tillbaka till CV

© Copyright Rune Westerlund 2000