![]()
![]()
Söndagen den 18 Oktober!
Var det träff på Skutberget i Karlstad.
Jag och Markus beslöt oss för att åka dit med våran Iller Cazper.
Cazper är inte van med andra illrar så lite nervös var man allt.
Han är så kaxig så man var rädd att han skulle flyga på dom andra.
Han har bara haft en iller kompis under de första 6 månaderna i sitt liv och sedan van att vara själv.
Jag tror att Cazper inte anser sig själv som iller utan nått annat, vad vet jag inte riktigt =o).
När vi kom dit så var det redan 14 andra illrar där och lite överbeskyddande var jag mot Cazper med i början.
Han träffade en snäll iller direkt som heter Rasmus men sedan träffade han Perceval och blev biten direkt.
I början sa han inte så mycket med sedan började han skrika och pipa men bet inte tillbaks.
Vi lyckades till slut att få Perceval att sluta bita Cazper. Cazper var rädd och pep lite.
Jag försökte att ta upp honom men det gick inte han ville bara bita mig men samtidigt försökte han att hitta ett tryggt ställe.
Jag gick en bit bort och satte mig på huk och lockade på Cazper och han kom självmant till mig och hoppa upp i min famn där han kände sig lite tryggare men hans hjärta slog fort, men han lugnade sig snart.
Vi gick ned till stranden där alla illrar började göra olika saker en kröp under en sten, en badade i det kalla vattnet och några satte i gång att gräva hål och snart var dom flera stycken som hjälptes åt.
Cazper tittade lite på vad dom gjorde men tyckte inte att det var så roligt utan han tittade bara runt.
Rasmus föll han tycke för så länge han inte var under magen på honom för det tyckte han var obehagligt. Sedan var det tvilling illrarna Bill och Bull, ja nog var dom tvilling allt dom var lika som blåbär och man kunde knappt se skillnad på dem, ägarinnan berättade att hon själv inte kunde se skillnad på dem i början utan var tvungen att märka den ena, men nu ser hon skillnad på dem för ena illern har mer vitt kring nosen än den andra.
Cazper var lite reserverad men det gick ju bra i alla fall.
Det en lite tös på 5 månader som var hur lugn som helst, men som vill provsmaka på allt.
Cazper tyckte att hon var snäll ända tills hon smakade lite på honom och han började genast att pipa och rygga tillbaks.
Man kunde inte låta bli att små le för hon var knapp hälften så stor som Cazper och ändå blev han rädd för henne.
Jag som var så rädd att han skulle vara elak med andras illrar men nu var det tvärt om.
Det var en som hade med sig ett pip djur som Cazper blev galen i och busade runt med det var roligare än att leka med andra illrar tyckte han.
Nu funderar vi på att skaffa Cazper en kompis för det kan han behöva.
Det var himla kul på träffen och vi ser verkligen fram emot nästa träff.
Vi passade även på att skaffa Cazper en idébricka som en av iller ägaren gjorde.
På ide brickan står det namn och Tele nr och kostade bara 25 kr så det är ju inte dyrt.
Kommer att skriva om nästa träff också det lovar jag..=o)
© Copyright Veronica Fjällström 1998-2001