![]()
![]()
Vad kan jag skriva om mitt liv som ni kan vara intresserade av.
Men jag tänkte jag skulle berätta om en dag ur mitt liv i alla fall.
Det är torsdag.
Vaknar till när matte och husse knatar upp på toaletten för att göra sig i ordning för att ge sig i väg på varsitt håll.
Jäspar sträcker på mig, dricker lite vatten och går in och lägger mig igen.
Mmmm varmt och mysigt kurar in mig i en handduk för att det ska bli ännu mörkare.
Sover fram till middagen kliver upp äter lite mat och dricker vatten går på lådan och äter lite mer mat och dricker mer vatten.
Rapar och går i n och lägger mig.
Njuter av tystheten en stund.
Mmm jag är ensam hemma.
Somnar.
Vaknar senare.
Matte och husse har kommit hem bur locket är öppnat så att jag kan hoppa ut när jag sovit färdigt.
Tittar ut från huset, ser ingen, gäspar och sträcker på mig går ut och dricker lite vatten känner att jag är kissnödig.
Hoppar ur buren och går till hallen, ser inget, hör matte och husse i köket knatar dit.
Dom sitter och pratar, antagligen om datorer men vem bryr sig.
Sträcker på mig, matte får syn på mig och hälsar och klappar mig lite.
Fick inge godis.
Går därifrån kollar mina gömställen men inget där heller kom på att jag åt upp det i går.
Matte och husse går till datarummet följer efter dem in.
Går på lådan och kissar.
Hoppar in i buren dricker lite vatten hoppar ut igen går under husses databord leker men min favorit pip ett tag.
Går under mattes databord men hon har alltid så mycket grejer där men det är kul att dra ner en massa saker för henne.
Hennes mus håller jag på att dra ner och hon svär till.
Kollar upp på husse han tittar på mig vi killar kan bara byta tankar genom att titta på varandra men att förstå matte är en hel vetenskap men man börjar att kunna henne nu.
Busar runt med en pip igen blir lite trött lägger mig och sover.
Vaknar igen matte och husse sitter kvar vid sina datorer hoppar ur buren går runt en sväng hoppar upp i min älsklings fåtölj och visar att jag är go.
Husse tar ett par kort och jag hoppar ner och hoppar in i buren och lägger mig för att sova tills morgonen kommer igen.
Så här ser en vanlig dag ut för mig inget märkvärdigt alls. =o)
© Copyright Veronica Fjällström 1998-2001