![]()
![]()
Matte och husse har bestämt att jag skulle ställas ut innan jag ska bli mamma.
Matte slet upp mig kl 03:15 på lördag morgon den 2000.04.08, hon slet in mig i badrummet och bada mig, peta öron det var inte roligt alls, jag var fruktansvärt trött och man blev lite sur och grinig.
Sen slängdes jag in i transbort buren och det bar i väg till Oslo.
Det tog flera timmar. Jag blev lite sur ett tag och gjorde allt för att komma ur men jag lyckades inte.
Väl framme i Norge så var det dag för veterinär besiktningen och den gick bra.
Det var lite otäckt att vara med på utställning så jag ville vara hos husse och matte för det mesta och när jag skulle bli bedömd så ville jag bara innan för domarens jacka så att ingen kunde se mig.
Allt drog ut på tiden så rätt sent så var det äntligen dags för utdelning av priser. Jag kom på andra plats i min klass och det var väldigt roligt tycker jag.
Sedan var det dags att plocka ihop allt och ge sig i väg hemåt. Det var så jobbigt på utställningen så jag sov hela vägen hem.
Det var skönt att få komma hem och somna tillsammans med Cazper och Rocky.
Jag ser fram emot nästa utställning, men jag vet inte när den blir.
![]()
Bara för att det gick så bra på utställningen i Norge så blev vi tvungna att åka på utställning den 14 Oktober i Skövde.
Matte och husse badade oss tidigt på lördagsmorgon och sedan in i buren och så bar det väg till Skövde.
Vi han inte långt innan Cazper börja tugga på mig. Men han sluta snart.
När vi kom fram så var det kö in till veterinär besiktningen. Det var de tyska domarna och svensk veterinär som gjorde besiktningen och dom är väldigt noga så matte blev lite nervös. När vi väl var besiktade fick vi komma i en annan kö för då skulle de mätas och ålla på att krångla för dom hade en massa knasiga priser också.
Sedan kom vi in i utställningslokalen.
Vi blev snabbt uttråkade alla tre och vi försökte att sova bort hela dagen. Matte och husse tog ut och i bland för att berätta att vi var duktiga.
Det drog ut på tiden för att det var så många fina illrar där. Men tillslut var det i alla fall prisutdelning och jag vann min klass jag hade 100 poäng av 100 så matte och husse var enormt stolt.
Så nu får vi bara vänta till nästa utställning kommer.
Det blev en lång dag i Skövde så det var väldigt skönt att komma hem.
Det som var roligt med den här utställningen var att vi var att Cazper och Rocky var med.
© Copyright Veronica Fjällström 1998-2001