ÄR DET INTE KÄRLEK, SÄG ? Blir jag törstig mitt i natten går hon upp och hämtar Cola utan knyst Och hon lägger socker i mitt kaffe, brer alltid mackan åt mej ömt och tyst Och han säger att jag är söt när jag känner mej så trött och ful Och han frågar aldrig efter vad en klänning kostat, säger bara: "Den är kul" Är det inte kärlek, säg att vara så'n mot mej Då gjorde Gud inte musiken, då finns det heller inga Beatles att bli glada åt Då finns det ingen Danny Kaye, Djungelboken roar dej, inte sol och hav. Och inte finns det smäll-karameller, inte karuseller som får barnen skratta för full hals. Om kärlek inte är just det som du ger mej, så finns det ingen kärlek alls Om jag hostar till nå'n gång så gör hon toddy Och hon kryper ner hos mej på kvällen och somnar på min arm Om jag går upp tre kilo så säger han: "Tre kilo mer att tycka om" Han går jämt runt och fimpar cigaretter när jag glömt att släcka dom Är det inte kärlek, säg att vara så'n mot mej Då gjorde Gud inte musiken, då finns det heller inga Beatles att bli glada åt Då finns det ingen Danny Kaye, Djungelboken roar dej, inte sol och hav. Och inte finns det smäll-karameller, inte karuseller som får barnen skratta för full hals. Om kärlek inte är just det som du ger mej, så finns det ingen kärlek alls La, La, La... Är det inte kärlek, säg att vara så'n mot mej.