LASSIE Det var en dag och jag var fyra år jag trodde mer på det onda än det som var gott Jag var fyra år och det fanns hemska typer i mitt rum Svarta tapeter, kalle trumpeter blodpannkakor och planeter... och i luften surrade slag Mörkret var mycket mörkt och ensam och rädd var jag Tycker ingen om mig ...ingen tycker om mig... Då... kom Hon, som ett ljus ur mörkret hon slicka min kind och sa hos mej är du trygg och varm jag skall värma ditt hjärta jag tycker om dej och i hennes ögon tindrade kärleken Jag mötte Lassie jag mötte Lassie och jag såg att godhet fanns hoppets stjärna lyste klart runt hennes ludna svans Jag mötte Lassie jag mötte Lassie hon viskade till mej sitt våvv Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes låvv Om man är liten och svag (Änglarna gråter) och blir slagen med slag (när själar dör) Ingenting man begriper men hjärtat det skriker Varför Och man är liten och svag (Mångubben snyftar) varje natt, varje dag (Bland tysta moln) Av allt ont blir man blå inuti, utanpå varför finns jag Men hemskhet han vända och maskrosor tända sina knoppar att växa upp i gryningen När spökena glufsar mot jaget då lufsar hon till oss mig och dig med all sin kärlek Jag mötte Lassie jag mötte Lassie älskling du är som en ros du pussar mina ledsna tårar med din mjuka nos Jag mötte Lassie jag mötte Lassie hon gör mig så varm och glad tillsammans går vi tass i hand på livets promenad Hemskhet kan vända och maskrosor tända sina knoppar att växa upp till tusenden när spökena glufsar mot jaget då lufsar hon till oss mig och dig med all sin kärlek Jag mötte Lassie jag mötte Lassie och jag så att godhet fanns hoppets stjärna lyste klart runt hennes ludna svans Jag mötte Lassie jag mötte Lassie hon viskade till mej sitt våvv (woof!) Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes låvv Vi gick tass i hand och I mitt hjärta kändes låvv (woof woof!) LASSIE There was a day and I was four years old I believed more in the bad than that which was good I was four years old and there were awful things in my room black tapestries, cold trumpets black pancakes and planets And the air retreated The darkness was very dark and I was afraid and alone Does anyone think about me? No-one thinks about me Then She came, like a light out of the darkness She licked my cheek and said Are you safe and warm? I shall warm your heart I think about you And in her eyes sparkled love I met Lassie I met Lassie and I saw that kindness existed Hope the stars shine brightly around her shaggy tail Ï met Lassie I met Lassie She whispered to me her woof We went paw-in-hand and I felt blessed in my heart If you are little and weak (The angels cry) and are defeated in battle (when souls die) Nothing you can comprehend but your heart screams why? And you are little and weak (The man-in-the-moon sobs) every night, every day (Among the silent clouds) You grow blue over all the pain inside, outside why was I? But being afraid can end and dandelions growing light Their petals growing up to the dawn When the ghosts gape at the hunted, she tramples them for us, me and you, with all her love I met Lassie I met Lassie Darling, you are like a rose You kiss my weary tears with your soft nose I met Lassie I met Lassie She makes me so warm and happy Together we go paw-in-hand into life's promenade