O, MIN CARL GUSTAF As sung by Kjerstin Dellert to Kung Carl Gustaf on the eve of his wedding to Silvia Sommarlath Produced and played by Benny, the track is instantly recognized as having Benny's touch Kärlek, kärlek, himmelska låga Dig jag, dig jag ägnar min sång Du som, du som skänker mej plåga men som lisar på samma gång O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf du som har kärlek mig lärt O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf Gud vad ditt namn är mig kärt Tuvan, tuvan tätt under linden Skönt, så skönt man vilar uppå Men ack, men att få luta kinden mot sin vän är bättre ändå O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf kärlekens tuva du är O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf Jesses så skönt det är där Blomman, blomman vaggar på stängeln Doftar, doftar gör hon också Likväl, likväl vännen den ängeln doftar mer än blomman ändå O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf du är så stilig och ung O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf du är mitt hjärtas kung O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf du är så stilig och ung O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf du är mitt hjärtas kung Du är så stilig och ung, du är mitt hjärtas kung.