Nej, nej, tyst nu! De...de...det där går inte alls...för att...för att...för att...ehh... Vad då? Man måste vara lite seriös...vi måste... Seriös??? NEEEJ!!! Ja...ja...jag menar, det är ju bara jul, vi måste... Ehh, föresten tror ni på tomten? Nä, nä, nä...jo Benny tror...Benny tror bergis på tomten! Jamen det e' bra, de' e' bra i alla fall. Ehh... (Benny making a lot of noises) Nu ska Benny va' tyst... Sätt dej ner där nu och vänta på tomti-lomti-lomten! Nej, nej, sluta spela snälla Benny. Nej, Benny, Benny Benny Benny...om du byter nu...om du byter nu...öpp öpp... (*) När Benny fått tag på ett dragspel går det inte att stoppa honom! (*) Benny, lägg ifrån dej dragåket nu! Om du byter...om du byter instrument istället så kan vi ta...så kan vi försöka oss på en låt som, som, som, som, som, som, som... Jamen den har ju Busige Benke skrivit! (Svenne) Ja! Busige Benke har skrivit en låt som heter "Christmas today". De' e' trevligt tycker jag... Ja, int' för att jag kan engelska men nog kan vi försöka ändå. Fast alla vet ju inte vem Busige Benke e' förstås! (Svenne) (*) Men Busige Benke...alla vet väll vem Busige Benke e'?! (*) Sätt dej ner och vänta på tomten nu Benny, så tar du ett David på orgeln...på orgeln! Men alla vet ju inte alls vem Busige Benke e'! (Svenne) Men det e' ju Bennys lekkamrat! (*) Men vem som e' Benny lekkamrat vet inte alla heller vem de' e'! (Svenne) (*) Ahhh...där har vi'tt , där har vi'tt... Jamen, Lasse Berghagen! Lasse Berghagen...ja ja, den där långa! Ja han va' de' ja'! Tysta, tysta, tysta nu...