Ahh..asså nu...nu e' den låten slut! Mmm E' den? Ja! Ja...jag hörde den... Nämen asså...vi måste försöka va' lite allvarliga här nu. Tänk er...tänk er att... Jag har nu varit a...varit allvarlig här i...en låt! Det e' Busige Benke igen! Nä... Nämen Busige Benke, ha...han har, han har inte vaknat än! Nämen tänk, tänk er att det är jul... Han somna så sent i natt! Tyst nu! Tänk att det är julafton i alla fall, vi måste försöka va' lite allvarliga! Jovisst...men de' e' bara det att...nu har alla gått och lagt sig utom Benny. Ja... Neejee... Han väntar ju på tomten! Nämen...du du du du... Jag vill va' vaken! (Benny) De', de' de' de' e' natten till julafton egentligen. En till? Säg inte en till en gång till! Jo men vi har sagt till Benny han ska gå och lägga sig. Men fortfarande sitter han där i fönstret å' tittar! Felle, Felle... Ja, just det Benny! Hi hi... Jamen det måste bara bli så nånting... (Svenne) Kan du inte köra det Benny? Jag tar gärna hand om... Men de' ska Chrille säga...eller Janne... (Svenne) Vad då? Jag säger ingenting... Jo...när alla sover utom jag så...måste bli... Det har sina problem det här me' å' vara liten å' inte kunna sova om natten å' så blir det julafton å' vänta på klapparna och allt det där... Eller hur Benny? (Svenne)