Kan vi...kan vi inte få in en låt som Chrille och jag kommer ihåg från våran tid... (Janne) Ja just det! (Chrille) Ja' menar...på våran tid fanns det inte såna här mikrofoner och såna här grejor... (Janne) Nej, då hade vi taltratt! (Chrille) ...utan vi hade megafon...vi hade taltratt som vi pratade i och vi sjöng i... (Janne) Jamen i alla fall...vi kan va'... (*) Jamen snäll kan vi inte spela en enda låt som låter... (*) Men vi kan va' lite seriös! Kan vi inte spela in en enda låt som låter som på våran tid? (Janne) Men vi kan väll i alla fall vara lite seriösa tycker jag! (Svenne) Jamen kan vi inte ta en enda låt, så..Chrille och jag kan få känna oss lite hemma på den här plattan i alla fall? (Janne) Jamen vi kommer till det här seriösa lite senare...nu kan vi ta det lite trevligt... (Chrille?) Jamen, det e' jul en gång om åter asså! Ja, men jul!? Nu spelar teknikern dragspel igen. Nu har han druckit för mycket vin...de' e' typiskt, typiskt när man ska göra nånting! (Janne) Kan igen sätta upp teknikern vid teknikerbordet igen? Kan vi inte ta den här, "Jag drömmer om en vi...jul hemma"? Vad är det för knapp? Den har jag aldrig sett förr! Den é det ingen som kan!