Ja...eftersom det är jul igen, och vi sitter här nu med julsyn... God dag, god dag, finns det några snälla barn här? Nämen vad skoj... Nämen vem é dé som é tomte då? Har han inte, Felle, skor 46? God dag, god dag, vad heter du min rack...heter du Benny du? Ha, ha, ha...jag heter Benny, jag é 4. (Benny) Du ser ut att va' en snäll pojke! Åhh...jag har varit snäll i flera år.... Åtminstone så mycket jag vet!(Benny) Här ska du få en julklapp av farbror tomten... Åh, oj, vad roligt! Vad kan det vara för nånting? (Benny) Nämen titta... Ja ja, sluta nu, sluta nu och riv i klapparna... Va? Sluta riv i klapparna? (Benny) Snälla Benny! Benny, Benny du får försöka skärpa dig trots att det är julafton. Ahh...men de' é ju så roligt! (Benny) Finns det ingen julklapp till mej? Nu hoppas jag verkligen att du kommer ihåg den här julaftonen. När tomten kom och hälsade på dej! Ja va' me' om förra året när jag skulle få tomten hit å då kom tomten åsså körde han av vägen , och fick inte iväg renarna, åsså kom han och kör han och så kom han inte fram och så bad han om ursäkt... (Benny) Ja, det var Bennys historia. Å nu ska Benny Andersson 7 år spela orgel. Varsågod Benny Andersson...