Snäll...snäll...snäll...snälla ni...snälla ni...kan inte jag få spela ett bas-solo här i mellan? (Felle) Ehh, tyst nu! Ja, eftersom Lennart Fernholm här har varit bas gitarrist, eh, basist i Rock.Ragge, Little Gerhard och Stön och Stanley...samt, eh, vad é det mer? Jag har, jag har en väldigt fin grej som jag gärna skulle vilja spela upp vid ett sånt här tillfälle. (Felle) Och ehh...då tycker jag han ska få spela ett bas-solo här! Nu...nu ett ögonblick...silencium, silencium... Tystnad, tagning ett, det behövs inte mer än ett. (Felle plays his solo) Det va´ fa... en applåd! Jaaa... Tack så mycket, tack, tack, tack. (Felle) Snälla Christer Pettersson... när var du FRISK sist? (Lelle) Frisk? (Chrille) Ah ha hahaha... Nu...nu e´ teknikern berusad. Hallå...var det nån som nämnde mitt namn? Jag vaknade nu här! (Chrille) Det måste va'tt Hegland. Frisk när var du SJUK sist? Ha ha ha ha...(Lelle) Nu skrattar vi allesammans! Ja...hihihihi... De' é plats för skratt nu när Hegland har kommit med ett skämt och vi stoppar en julklapp över skallen på honom! Ja de´ é bra! Ja men, det kan vi klippan in! Frisk när var du sjuk sist. Ah hahaha...eh hum... (Svenne) (*) Vad snällt... jag fick en säck! Snälla jultomten varför fick jag säcken för? (Lelle) (*) Du sjuk när var du frisk sist, kul! (Svenne) Bra...nu tycker jag vi lirar en låt istället för å sitta här å...