KULLERULLVISAN Här sitter jag och tralladiradirallar för mig själv, djupt i dalen går den brusande älv. Jag hör väl hur han kalladiradirallar just på mej. Han vill hava mej till sällskap åt sej. Å han vill att vi ska gå tillsamman ner till kullurullurullorna i byn, kullorna de små med rosande liljor målade i hyn. Å han vill att vi ska gå tillsamman ner till kullurullurullorna i byn, kullorna de små med rosande liljor målade i hyn. Å jag ska ta fiolodolodolodolen med mej, älven själv ska hålla basen med sitt brus. Små kullorna dra kjolodolodolodolen kring sej. Den vill släcka alla ljus i dansens hus. Å de svinga å de vide-virvla å de trippilippa hoppiloppa lätt, kullorna de små, en fjäderils dans, en rosende bukett. Å de svinga å de vide-virvla å de trippilippa hoppiloppa lätt, kullorna de små, en fjäderils dans, en rosende bukett. Min kära stora brusudurudurudusande vän, du å ja vi ä nog gamla nu, vi två. Små kullor vill ha tjusudurudurudusande män, som kan svänga sej å trippa fint på tå. Vi få lunka vi i våra höjder blå å sitta i vår vrå å titta på. Nya unga karar dansa väl bort med kullorna de små. Vi få lunka vi i våra höjder blå å sitta i vår vrå å titta på. Nya unga karar dansa väl bort med kullorna de små. Tack till Salla, min kära vän från Finnland