Dikter [Poems] | |||||||||||||||||
Bullshit Poetry Vit - dina gl�mda tankar stannade kvar hos mig R�d - ack!, Bara en dag kvar tills gryningen tar k�l p� k�rleken D�d - l�ngtan efter det o�ndliga och det... och det tomma fanns (redan) hos Dig! �terf�delse - bland brutna kvistar, mellan vissna rosor dansar dina oskuldsfulla dr�mmar fram M�rker - du tystnar!, du ler!, du fastnar med din L�ngtan i tomheten Ljus - broar byggs ej h�r! Ingen �lskar h�r! Sanningen �r din tystnad min sk�na! Bara det sanna, ja det o�ndliga, det vackra fanns hos dig. Bara hos Dig! Du vita sk�na! "�rnen flyger i mitt eget universums o�ndliga sf�r Tomten d�r och undrar vart k�rleken �r Jag sitter vid och ropar att h�r Ej k�rlek eller fred n�r oss n�r Krigets vindar bl�sa och kylans vindar d�sa Jag l�gger mig i mitt d�da bo Medans tomten till andra ropar "ho, ho"" "N�r Molnen syns uppe i skyn N�r blommor blommar nere p� marken N�r Kaniner t�nker p� elefanter Och n�r Jesus ler D� ger jag mig av." (�r nu detta som kommer n�t nytt, eller en forts�ttning? endast PLint vet....) "Jag sluter mina �gon och tar fram min v�nstra fot Jag hoppar fram och tillbaka och sjunger en ljuvlig s�ng" "Att tugga p� min sko Ja, det �r som att f�rs�ka �ta upp en ko Att tugga p� min sko Ja, det �r ung lika l�tt som att f�rs�ka hoppa p� en senap.." "�pple Banan Kanin R�tta Juveler �r ocks� m�nniskor!" Till�gnad Maria L. "Alla m�nniskor �r fula Se p� deras ben! Se p� deras t�nder! Se p� deras konstiga former! Sj�lv vill jag vara en katt Eller bli nermald av dig, inatt" "N�r jag blir arg D� blir jag som en j�ttestor Varg Se p� mig, se p� den stora Vargen Jag �r en riktig Arg'en" "Jag sparkar p� Teven Jag hoppar bredved'en Jag spyr �t de gammla och tycker inte om Dansband Jag �lskar att inte sv�ra Jag f�rkunnar mig egen l�ra Att h�r och d�r �r bara skit..." "Mitt liv �r bara t�rar och blod En dag, en dag skall jag bli stor Moln flyger f�rbi och vindar bl�ser Det bl�ser kallt Det bl�ser inte varmt Jag �r arg s� nu g�r jag h�rifr�n..." "Mig kan ingen finna Jag finner ingen Mig kan ingen �lska Mig �lskar ingen" kukulkul f�glar flyger och �rnar visslar m�nniskor klagar och tycker hela tiden synd om sig sj�lva �lvar �r vackra och jag �r en filur Tr�tt och gul, ful men �nd� glad Men det �r jag inte glad �ver.. L�JLIGAST HMmm, allt �r eg s�d�r gr�nt,bl�tt och lila Nu drar jag h�rifr�n... " `Funderingar som jag hade en g�ng f�r l�nge sedan� Jesus ler mot dig Jehova, jehova, jehova! JHVE Jass�? Grrrrhmmm2 Kasettfodral - varf�r l�mna mig? Du ditt lilla svarth�riga kasettfodral - varf�r ringa mig? Folkmusik och videofilmer! Jacket-Crocket-Clothes och diskettflimmer! Telefonsamtal i din ljuva panterns �ron! Grrrrhmmm2 Grrhmmm3 Dykf�rs�krad var hon men hon drunknade �nd�! Hon f�ll ner utan faltmasken och fick j�ttemycket ont! Grrrhmmm3 Grrrrhmmm9 Paj Paj Paj Paj Huskeli, buskeli, sluskeli, gruuuuuuuusp!PLASK!! Grrrrhmmm9 rrrrhmmmm Grummel, brummel, strummel Vad �r det som l�ter s�? Hummer, Bl�ckfiskkanot, klumpklump Vem �r det som st�r p� t�? Hulken, Bonaparte, Dr Livingstone och andra rymdhj�ltar Vad g�r ni h�r i mitt hus? Yrkesv�gledning, grummel och storkslakt! Nu �r det dags att g�ra fisksoppa! Nu �r det fisksoppadAgs! Flik,spik,gonattsagor H�r!, h�r!, se!, le!, be!, ge!, ge och ta p� allt som du se!, se! Grrrrhmmmm Ibland Mina byxor m� vara gr�na och hatten som jag inte har �r svart min l�ngtan till det sk�na togs ifr�n mig ig�r natt Gropar i taggtr�den! Gropar och s�gar! Flisor i h�nderna kan g�ra ont ibland �High up in the air� Solen kan men f�r bara inte skina! Blommorna m�ste men vill inte blomma! Fiskarna fastnar i kletiga dasspapper Huden som en g�ng var blek blir gr� Hunden som en g�ng var vek blir stor Vindarna bl�sa �high up in the air� Trumpeterna gr�ta ut sina falska toner Tanken ramlar ner i en liten �cklig j�vla grop F�rnuftet f�rsvinner iv�g till g�ngar d�r mossa ej finns Medvetandet trippar fram p� t� och dansar en twist Kv�llen �r kommen till byn En f�gel (som jag inte vet vad den heter) syns uppe i skyn Uppe i skyn Uppe i skyn High up in the air high up in the air ! Jag hatar Ulf Lundells texter (inte f�r att denna text har n�goting med �Uffe� att g�ra d�r�, men �hVafan!) The night comes to our little village The moon shines up the streets The wind blows hot and shiver Voices from the earth below makes us strong Hordes of death are our friends! They are powerful, oh yeah! So very, very, very, bloody powerful, oh yeah! Riding, stealing, crisping, flisking, screaming �iiiiiaahhhhhhhhhh� The groaths comes towards us the snorks run faster than us the lizard us much more clever than we are And the earth blows itself away! Just like in the good old days! How could she leave the stones and ice? Why did she bring me the disguise and the lies? How do the words play that wants to stay in the valley of the gnome? Thousands of times were mine and not yours my friend! I went away to the united states of america And I took myself a hamburger in a bar in Minneapolis And throwed it away in Alabama kill! K�rlek utan diskmedel Dags f�r lite motion din lille skitunge! Melankolisk fiskstudsboll Solen skiner n�r jag brinner Valparna vill helst f�rsvinnaaaaaa! Valparna vill g�rna brinnnaaaaaaa! Men helst f�rsvinna Spring och laga! Det �r n�gon som kommer ner f�r trappan jag vet inte vem det kan vara FLYG IV�G ! Vem sade det? FLYG HEM ! Vem, vem, vem, vem talar till mig? G� OCH LAGA ! Laga, vem, vem �r du, vad jag laga? , vad ska JAG Laga?`....�hhh?? LAGA, LAGA, LAGA ! Sluta, jag blir alldeles yr och r������dddd LAGA, LAGA, LAHA, MOhahhha,mohahaha! Spring h�rifr�n du ot�cka monster! Jag vill inte ha n�got med dig att g�ra! HAHAHA, M�!, M�!, M�! �hhhhh??? SPRING OCH LAGA! Vindkatastrof! Min pappa plockade alltid svarta vinb�r till mig n�r jag var liten min mamma plockade alltid r�da vinb�r till mig n�r jag var liten Min brorsa plockade alltid svarta svampar till mig n�r jag var liten Magplask! | |||||||||||||||||
| Favourite links | ||||||||||||||||
This page has been visited times. |