Astradskolan är en av alla felstyrda skolorna
Läroplanen ...säger att man måste plugga ett visst antal timmar på en termin. Eftersom alla nödvändiga ämnena inte fyller hela läroplanen , fyller dom i med en massa andra ämnen som man inte behöver i framtiden. Det är inte ens valfritt om man vill lära sig onödiga ämnen. Det är rätt så sjukt... om man inte klarar dom där onödiga ämnena så blir man cp-förklarad och får sitta i ett extra grupprum och rita cirklar i 3 år. Det är sjukt.
När jag började 7:an hörde jag att niorna hade tjatat om ett grupprum sen dom gick i 7:an. Dom strejkade (dom som bor i ljungby vet nog om det , för det var på framsidan i smålänningen) och ett löfte om att grupprum gavs. Då jag började 8:an och niorna slutade var vi fortfarande utan grupprum. Det verkar inte som om vi får något heller. Men lärarna sitter på mjuka stolar i stora fikarum och beskyller eleverna för att gnälla över komforten.

Maten är inte att skryta med , stolarna ger en ryggproblem och korridorerna är fula. Bänkarna är ju oxå jätte-snygga *ironi*.....
Miljö
Slutsats Jag tycker att man borde få bestämma själv vad man vill plugga , för då blir insatsen bättre och man behöver inte gå i skolan så länge. Dessutom tycker jag staten kan investera mer på skolan. Ge skolnämnden en massa pengar. Ska nu staten plåga oss alla kan dom väl likaväl göra lite nytta oxå.
.

FortuneCity
Here is a link to FortuneCity.

.

.

Favorite Links
This page has been visited times.