|
| Velkommen til min hjemmeside.Først vil
jeg fortælle dig, hvem jeg er og hvad jeg laver.Tag dig et par minuter og læs
det her ! Er det ok? I DK. har jeg fundet et nyt land da gav mig et ståsted ,en familie og mange gode venner. Min kone er dansker og vi har en søn-Christian på 19 år, som går nu på Skælskør Folkehøjskolen.Min kone har været skolelærer y ca.26 år, hun er desværre syg nu. Hun fil dissemiret sklerose og er blevet handicappet. I Chile læste jeg filosofi/teologi/filologi og havde en stor stilling under Allende (1970-73). Under hans regering fik jeg en stor stilling.I den sydligste Chile (Tierra del Fuego) blev jeg placeret som chef af et stort udviklings projekt idenfor landbrugsministeriet. Min opgave var at dygtigøre bønderne særlig om det politiske-sociale området! Da Pinochet overtog magten blev jeg anholdt og anklaget for at være en farlig intelektuel/forfatter.Jeg blev ambragt i et torturcenter, hvor jeg blev systematisk torteret med forskellige torturmetoder. I 6 dage var jeg i torturkælderen(klik her for en beskrivelse af forskellige torturmetoder!),og derefter blev jeg taget over til en koncentrationslejr ,der lå på en ø (Dawson ø). Dernede blev jeg tilbageholdt uden rettergang,uden sigtelsen,uden dom i over 2 år Takket været Amnesty International og andre organisationer, der gribede ind i elvte time, blev jeg til sidst løsladt og sendt i eksil. Jeg har været meget aktivt her i landet med at fortælle folk,om de grusomme ting, der skete i Chile under diktaturet,og jeg rejst over hele landet med mine foredrag om dette emne. Tusindvis mennesker har hørt mig, og andre har læst om mig i aviserne. Jeg er blevet en meget efterspurgt foredragsholder her i landet, og ikke mindst for Amnesty International ! Jeg har også haft min egen firma, inden for bogbranchen,som jeg måtte afvikle ,efter min kones sygdom, for jeg bruger nu meget af min tid ved at pleje hende.(se link "sclerose" og min dagbog om min kones skæbne) Jeg underviser sprog (spansk, italiensk,portugesisk). Det har jeg gjort y mange år, på Lollands Falster, Vordingborg,Næstved,Køge,Fakse. Jeg har udgivet en antologi ,der hedder: "Indvandrere og afmagt", og " Racisme", og har skrivet mange kroniker,artikler om flygtninge/indvandrere,etc. Jeg bor nu i Fakse, i et meget smukt sted. (se billederne) I 18 år boede jeg i Nakskov (se billederne),indtil vi flyttede til Fakse.
|