Brev 2

Det ble ikke så mye skriving som jeg trodde, det er så mye annet og fordrive tiden med at den går alt for fort.

Det er 2. mars og det kryper raskt opp mot 30 grader om dagene, i måned skifte kan vi forvente og se 40 tallet.

Så vi prøver allerede å unngå og være ute mitt på dagene. Men håper vi klimatiserer oss etter vært, Da er det verst for Tosen, han fikk det litt verre, men det kommer seg.

Ellers så går dagene med og shoppe litt på de store kjøpesentrene, som du nesten må bruke kart og kompass for og komme deg frem på, spiser litt eller bader, slapper av litt utpå dagen med siesta. Planlegger kvelden med ut og spise, for her er det så billig, foreks. En plass kan man spise så mye du vill bare for 15 kr.(105 peso) Attpå får du drikke så mye iste med du orker. Vi tar oss noen øl og drinker, også som er råbillig, 1,50 for en flaske øl, 3 kr for ei flaske rom. Så kan det bære ut på det enorme nattelivet, sammen, eller noen ganger hver for oss. Damene liker karaoke noe jeg ikke kan fordra, så vi har andre planer, noen ganger møtes vi utpå natten for og ta en matbit igjen. Treffer noen gamle kompiser som bor her, noen kommer og overvintrer, utveksler erfaringer osv.

Vi tar oss noen svippturer til andre øyer også, det har også skjedd en del andre ting her, som 3 mennesker er skutt og flere hus i klynge er påtent. 15- 20 brannbiler var der for og forhindre en katastrofe, to nabogrenner er i krangel om ett eller annet og det har bare spist på seg, og en av plassene bor mine svigers, så det er litt spent atmosfære når man er der, og politiet er en kapittel for seg selv, men nok om det.