FALLSKÄRMSHOPPNING

Hur känns det att hoppa ut ur ett fullt fungerande flygplan (?) på 4000 meters höjd? Känslan är obeskrivlig och strider mot allt vad våran kropp tidigare har upplevt.
De första gångerna man hoppar förknippar man oftast upplevelsen med skräck, men ändå gror ett frö av intresse och längtan till att göra om det ökar. Snart försvinner känslan av skräck helt och endast ett litet spår av nervositet finns kvar tillsammans med den berusande upprymdhet som luftfärden erbjuder.
Vissa skeptiker kanske frågar sig själva varför andra människor utsätter sig för detta extrema nöje. Svaret kan formuleras till en motfråga: Varför åker folk HANGOVER och ser läskiga filmer? JO, DET ÄR KUL!!!

BÖRJA HOPPA!!!

Visst, fallskärm är något som andra gör, inte jag... Hur många tänker inte så?
Det är bara att ta dig själv i kragen och fråga dig: Hur mycket är jag kapabel till? Hur mycket är jag beredd på att offra för lite omväxling?

Se på dig själv. Du sitter där på soffan och ser på TV. Du mår bra, äter chips med sambon och ni har hyrt ännu en film som ni kommer att glömma efter ett par veckor. Ni umgås med vänner, skrattar och beter er som alla andra människor i dagens samhälle.
Ibland på kvällen sitter du och tänker att du var ämnad för något mer, något du inte kan sätta fingret på... Sakta försöker du att tänka tillbaka på de gångna åren, men alla dagar bara smälter samman. Du blir rädd, du kan plötsligt bara minnas en enda dag av hela din livstid, eftersom alla dagar är lika. Du blundar och önskar att det fanns ett sätt att bryta denna onda cirkel... Något som kan få ditt liv att kännas lite mer betydelsefullt...
Du ska göra någonting som utmärker sig från den övriga tråkiga vardagen. Du ska kunna se tillbaka på ditt liv och kunna säga: Jag har verkligen gjort någonting i mitt liv, och jag MINNS!

Jag o Mogge

LÄNKAR:

SÖDERHAMNS FALLSKÄRMSKLUBB

SVENSKA FALLSKÄRMS-FÖRBUNDET

LITE BILDER:

Efter 1a hoppet Mogge packar Dags o hoppa Landning
Mad sky Jag in surprise The flygplan Hangaren

--TILLBAKA->

Mail To
Peter