In een oranje opwelling trok Marc32 Schelde en Maas over en bezocht Jeroentje in Rotterdam.
Er zijn waarden en er zijn vaste waarden. Tot die laatste categorie behoort ongetwijfeld Koffieboon. Zoals het Oranjelegioen als ��n man achter het Nederlands elftal staat, zo staat ons Boontje achter Floske. Altijd klaar om haar met een vriendelijk woord te verwelkomen wanneer zij de chat binnenwandelt, steeds in de bres voor haar wanneer iemand onterechte kritiek op haar uit en verrassend genoeg blozend van geluk wanneer Floske hem een complimentje geeft.
We hadden deze Max Havelaar-adept van het eerste uur al lang beloofd om eens een diepte-interview aan hem te besteden en in die unieke geest die Belgi� en Nederland tijdens Euro2000 verenigt, zetten wij met onze Strijkmobiel-amfibie koers richting Rotterdam, alwaar wij Jeroen na een wild avondje uit na de 0-3 winst van Oranje op Denemarken, aantroffen.
M32: Koffieboon, hier zijn we dan eindelijk met ons diepte-interview.
Koffieboon: Daar ben ik blij om, Marc. Dit geeft mij namelijk de unieke gelegenheid om eens uitgebreid mijn ware en soms misbegrepen gevoelens voor een aantal mensen op de chat te uiten.
M32: Vooraf een complimentje van ons en van Marc Van Peel. Voor een Nederlander ben jij verdraaid sympathiek en blijf je onder alle omstandigheden hoffelijk. Dat getuigt van een goede opvoeding.
Koffieboon: Dank voor dat compliment. Ik kan inderdaad niet klagen over die opvoeding. Ik ben de zoon van een Nederlands diplomaat die jarenlang bij de Verenigde Naties heeft gewerkt in New York en Gen�ve. Een groot deel van mijn jeugd heb ik daar doorgebracht
M32: Bij de internationale en diplomatieke elite...
Koffieboon: Dat kan je wel zeggen ja, daar leer je dus hoffelijk zijn, met twee woorden te spreken, je emoties te beheersen, enzovoort. Alhoewel ik er meteen aan toevoeg dat mijn ouders er steeds over hebben gewaakt om mijn twee broers en mij een zo gewoon mogelijk leven te laten leiden. Op vrij vroege leeftijd al ging ik dus bijvoorbeeld werken in een McDonalds in Gen�ve.
M32: Daar heb je vast jouw zin voor ondernemen en economie opgedaan, wat je in jouw studiekeuze heeft be�nvloed ? (nvdr: Koffieboon studeert economie)
Koffieboon: Eh nee, ik ben economie gaan studeren omdat Simone, ons buurmeisje, dat ook ging studeren en dat een goede kans leek om dicht bij haar te blijven. In zeker zin is dat ook een kosten-baten-analyse geweest.
M32: Je bent nu 19 jaar en daarmee behoor je tot die sterke jonge generatie van chatters in de jacuzzi. Toch valt het, denk ik, ons allemaal op dat jij jou het beste lijkt te voelen in het gezelschap van een oudere generatie.
Koffieboon: Dat is ook zo. Ik heb namelijk het gevoelen dat ik nog zoveel kan en moet leren in deze wereld en dat ik die kennis niet kan verwerven bij mijn eigen leeftijdgenoten die liever gaan gabberen of sjansen. Vandaar dat ik mij in de jacuzzi vaak bij de dertigers zet.
M32: Waar je overigens meer dan welkom bent. Verduidelijk even: wie is zowat het grote rolmodel voor jou ?
Koffieboon: Nou, er zijn er verschillende. Dr Lector bijvoorbeeld is voor mij het levende voorbeeld van een Nederlander die het gemaakt heeft in Belgi�, daar kijkt een mens toch naar op.
M32: Nou, dat weten we nog niet zo...
Koffieboon: Ik bewonder ook enorm het ondernemerschap van jou en Wave, jullie pogingen om een internationaal strijkproject uit de grond te stampen, los van alle kritiek die jullie hiermee krijgen over jullie mannelijkheid. Dat is een doorzettingsvermogen dat ik op een dag ook eens verhoop te bezitten.
M32: Blijven strijken, boontje !
Koffieboon: En op het vlak van charme en tederheid, kan niemand de kroon spannen aan Dedalus, vind ik. Indien ik een vrouw zou zijn dan zou ik meteen voor hem vallen.
M32: Nou dat weten we nog niet zo. Het woord vrouwen is nu natuurlijk gevallen, Koffieboon, en dit diepte-interview zou geen diepte-interview zijn zonder dat we het over vrouwen in jouw leven zouden hebben. Vertel op !
Koffieboon: Er valt eigenlijk vrij weinig te melden. Ik heb wereldwijd, dankzij ons verblijf in de Verenigde Staten en Zwitserland, vriendinnen wonen, maar tot op heden valt er op amoureus vlak weinig te melden.
M32: Je hebt geen vaste relatie ?
Koffieboon: Nee die heb ik niet, heb ik nog nooit gehad. Ik dacht natuurlijk wel even dat het dit jaar, tijdens mijne erste jaar studie economie, iets zou worden tussen mezelf en Simone, maar dat liep dus wel eens even anders af. Simone is hier gevallen voor een lokale golden boy, Anton Noordermeer, en ziet me niet meer staan. Alhoewel ik denk dat het tussen hen slecht afloopt, was dat toch een hele schok voor mij. Het is in die periode dat ik de chat heb ontdekt en ook haar.
M32: En met "haar" bedoel je ... ?
Koffieboon: Nou, Floske natuurlijk. De eerste keer dat ik in de chatbox binnenkwam, begon zij gezellig tegen mij te praten. Ik voelde het meteen dat dit wel eens d� vrouw van mijn leven zou kunnen zijn. Zij geeft me het gevoel iemand te zijn. Altijd klaar voor een praatje, altijd opgewekt, gecharmeerd door wat ik vertel, kortom ik krijg het warm als ik aan haar denk.
M32: Koffieboon, laat me jou gerust zeggen: je bent niet de enige. Maar kan dat wel, een jongen van 19 met een vrouw die ruim 15 jaar ouder is dan hem ?
Koffieboon: Je bedoelt dat de goedgemeente mij erop zal aanzien ? Ik weet het, ik heb het mij ook al bedacht, maar ik heb me ondertussen toch gerealiseerd, dankzij intense relatietherapie bij Dr Oogkuis, dat ik emotioneel behoefte heb aan een vrouw die ouder is dan mezelf, die me leiden kan, behoeden kan, verleiden kan, ontroeren kan. Dat is een gevolg van het relatief beschermde milieu waarin ik ben grootgebracht.
M32: Voor alle omstaanders is het alleszins duidelijk dat er tussen jou en Floske iets mooi aan het groeien is.
Koffieboon: Dat merk ik ook en in alle vertrouwelijkheid kan ik jou zeggen, Marc, dat ik deze zomer, na de examens, de stoute schoenen van Waveke zal lenen en naar Brussel zal trekken, waar ik die schat van een Floske mijn liefde zal verklaren.
M32: Boontje, we zullen Jacqueske van Hotel Mimosa verwittigen om vers gestreken lakentjes op Floskes lievelingsbedje aldaar op te leggen.
(c) Marc32