Het afscheids-diepte-interview met Dedalus
Het nieuws sloeg bij zijn vele vriendinnen in als een bom: Dedalus verlaat het land en wordt expatriate op een zonnig eiland. Weldra zullen zij zijn charmante aanwezigheid in de chatbox moeten ontberen. Op verzoek van vele vrouwen - en het zal de trouwe bezoeker van deze site wel niet verwonderen dat Floske ��n van de prominente verzoeksters was - zochten wij Dedalus (Michael Reyniers) op in zijn villa in Galmaarden. De meubels waren eerder die dag reeds per containre verscheept, zodat wij ons nestelden in ��n van de twee achtergebleven witte plastic tuinstoelen.
M32: Dedalus, amai, weinig comfort, goed dat jij jouw vriendinnen niet in deze omstandigheden moet ontvangen.
Dedalus: Dat ongemak zou ik onmiddellijk verzachten met een flesje Veuve Cliquot, Marc.
M32: Lap zie, je doet het al meteen. Daarin demonstreer je je grote meesterschap op amateur-charmeurs zoals mijzelve en Wave: in alle omstandigheden weet je te behagen. En dat hebben wij geweten, als jij de jacuzzi in kwam gestapt, konden de andere mannen het wel schudden: alle vrouwelijke aandacht ging onmiddellijk in jouw richting.
Dedalus: Ik realiseer me dat ook, maar ik kan er niet aan doen dat ik dat effect heb op vrouwen.
M32: Ik geef ootmoedig toe, Dedalus in jou heb ik mijn meerdere gevonden. Ik kan aannemen dat jouw aangekondigde vertrek een schok moet zijn geweest voor een aantal vriendinnen. Kan je ons een beeld schetsen ?
Dedalus: De reacties waren heel uiteenlopend. Floske bijvoorbeeld werd er heel stil van.
M32: Floske stil ? Die ervaring hebben nog niet velen mogen meemaken
Dedalus: Ik dus wel Marc en ik moet zeggen, dat was een moeilijk moment. Er verscheen ook meteen een traantje in haar ogen, zodat ik mij meteen zo schuldig voelde over dat vertrek.
M32: Andere reacties ?
Dedalus: Aan de andere zijde van het spectrum was er de reactie van Miek. Die knipperde even met haar ogen, zoals alleen Miek dat kon - ik hield me dus al vast - en zeit toen vastberaden: "Dedalus, laten we van jouw laatste dagen in Belgi� onvergetelijke dagen maken". Weet je dat vandaag de eerste dag is na 72 uur non-stop-fuiven met Miek ? Wat een vrouw, wat een energie. Ik vermoed dat ze die haalt uit die eikelbloesem. Maar de algemene teneur was toch: "Waarom doe je dat nu, Belgi� en ons achter jou laten ? Betekenden al die mooie woorden dan niets ?"
M32: Je hebt natuurlijk vele harten veroverd en ik kan me inbeelden dat zij nu wel een verantwoording willen voor jouw beslissing. Graag geven we jou hiervoor een forum
Dedalus: Dank je Marc. Je weet, ik zal mijn vriendinnen altijd blijven koesteren, maar het professionele aanbod dat ik nu kreeg, is er een dat ik niet kon laten liggen. De wereld is mijn dorp, weet je en niet mijn dorp is de wereld. Ik wil met die enorme kwaliteiten die ik heb, bijdragen tot een betere wereld, de kennis en rijkdom die we hier hebben gaan uitdragen naar andere landen.
M32: dat klinkt bijna als die missioneringspraat van Floske...
Dedalus: Ik meen het, we zijn allen wereldburgers en daarom ga ik graag in het buitenland werken en daar de Belgische kwaliteit naar exporteren.
M32: Geef toe, het feit dat dit buitenland in jouw geval een zuiders eiland is waar men zelfs bijna in zwembroek en bikini komt werken, zal wel hebben bijgedragen tot die overtuiging om als expatriate te vertrekken !
Dedalus (lacht): Eh... dat zou kunnen, maar toch vind ik het een eer om voor De Nieuwe Strijkmobiel Ltd. als eerste ambassadeur te worden uitgezonden naar het buitenland, daarmee de expansie van dit schitterend bedrijf inzettend.
M32: En wij vinden het een eer om jou in dienst te hebben. Het heeft wel wat overtuigingskracht gevraagd om mijn compagnon Wave over de streep te halen, maar met jou in het buitenland zien we onze positie op alle fronten verstevigd. We kunnen weliswaar niet zeggen waar je heen gaat, om te beletten dat jouw vele hartsvriendinnen je daar gaan stalken, maar een kleine tip van de sluier misschien ?
Dedalus: Tja, het is een bestemming die op vier uur vliegen met Marc32 Airlines kan worden bereikt.
M32: Wie ga je het meest missen ?
Dedalus: Ik zal al mijn vriendinnen evenzeer missen Marc.
M32: Je blijft perfect charmant tot het einde, Dedalus. We kunnen nog zoveel van jou leren, vandaar de vraag: geef ons enkele goede chattips
Dedalus: Altijd jezelf blijven (tenzij je Dr Lector bent), je nooit opdringen, een complimentje maken over de chatstijl, nooit met twee personen tegelijk priv� (je vergist je al eens vlug van de knopkes), bij een eerste ontmoeting stipt op tijd zijn op de juiste plaats, heel diep in de ogen kijken en dan pas die witte roos te voorschijn halen.
M32: Dedalus, ik sta sprakeloos, nu begrijp ik waarom ik aan mijn vele dates in de Quick in de Nieuwstraat nooit een vriendin heb overgehouden. We gaan jou hier missen, dat is nu eens gemeend gezegd. Een goede raad dus van ons: van zodra ze daar op dat eiland elektriciteit hebben, schakel dan maar de Calor2000 en jouw Compaq portable in en log nog eens in bij ons.
Dedalus: Dat zal ik doen, maar dan niet jaloers worden op mijn mooi gebronsde huid h� Marc.
M32: Als ik die huid ga zien, zal ik misschien wel een geslachtsoperatie overwegen. Marc wordt Marcia
Dedalus: Met dauwdruppels op jouw tepels.
(c) Marc32